Osnova sekce

    • Statistika -- bodové odhady. (MSE, bias, metoda momentů a metoda maximální věrohodnosti). Úvod k intervalovým odhadům.

    • 8. domácí úkol -- pondělní skupina

      1) Vyřešte problém 6 ze souboru pro 8. cvičení (Poisson). Protože jsem nestihnul zadat včas, posunul jsem pro tento úkol termín odevzdání do středy.

      2) Nainstalujte si R a RStudio. Pěkný návod je na http://www.cs.cas.cz/martinkova/documents/Introduction_to_Psychometrics_A1_R.pdf -- stačí prohlédnout jen první sekci, rozšiřující balíčky netřeba. Návod je jen pro Windows a Mac. Na Linuxu doporučuji použít balíčkovací systém vaší distribuci pro instalaci r-base a pak stáhnout instalační balíček k RStudiu na https://rstudio.com/products/rstudio/download/#download. Podrobnější návod třeba na https://linuxconfig.org/how-to-install-rstudio-on-ubuntu-20-04-focal-fossa-linux. (Úkol 2 se nijak neodevzdává.)

      Konzultace s jínými studenty jsou dovolené (dokonce i vhodné, pokud vám spolupráce vyhovuje). Neměla by však spočívat pouze v opsání cizího řešení bez pochopení. Po domluvě, jak na to, sepište prosím řešení každý za sebe (ve vlastním zájmu, pomůže vám to látku pochopit).

      Upozorňuji, že zde odevzdávají studenti, kteří se účastní pondělního cvičení.

    • 8. domácí úkol -- čtvrteční skupina

      1) Vyřešte problém 6 ze souboru pro 8. cvičení (Poisson). 

      2) Nainstalujte si R a RStudio. Pěkný návod je na http://www.cs.cas.cz/martinkova/documents/Introduction_to_Psychometrics_A1_R.pdf -- stačí prohlédnout jen první sekci, rozšiřující balíčky netřeba. Návod je jen pro Windows a Mac. Na Linuxu doporučuji použít balíčkovací systém vaší distribuci pro instalaci r-base a pak stáhnout instalační balíček k RStudiu na https://rstudio.com/products/rstudio/download/#download. Podrobnější návod třeba na https://linuxconfig.org/how-to-install-rstudio-on-ubuntu-20-04-focal-fossa-linux. (Úkol 2 se nijak neodevzdává.)

      Konzultace s jínými studenty jsou dovolené (dokonce i vhodné, pokud vám spolupráce vyhovuje). Neměla by však spočívat pouze v opsání cizího řešení bez pochopení. Po domluvě, jak na to, sepište prosím řešení každý za sebe (ve vlastním zájmu, pomůže vám to látku pochopit).

      Upozorňuji, že zde odevzdávají studenti, kteří se účastní čtvrtečního cvičení.