Osnova sekce

    • Video 2. přednášky -- Bayesova věta, nezávislé jevy, diskrétní náhodná veličina a její střední hodnota.

    • Oproti verzi z přednášky jsem přidal grafy jednotlivých rozdělení a R-kód, kterým je lze vygenerovat.

    • Není to často, kdy se o Bayesově větě píše v denním tisku. Na stránce najdete jednoduchou aplikaci, kde můžete měnit předpokládané parametry testu a dost přehlednou tabulku a graf, s očekávanými výsledky. Zkontrolujte, jestli Bayesovu větu naprogramovali správně!

    • Tentokrát s komentářem o smysluplnosti plošného testování, v souvislosti s Bayesovou větou.

    • 2. domácí úkol -- pondělní skupina

      V truhle je sto mincí. Z nich 99 je normálních, ale jedna má na obou stranách orla. Vytáhneme náhodnou minci a šestkrát s ní hodíme, pokaždé padne orel. Jaká je pravděpodobnost, že jsme si vytáhli "dvouorlovou" minci? (Zkuste napřed odhadnout, pak spočítat.)

      Konzultace s jínými studenty jsou dovolené (dokonce i vhodné, pokud vám spolupráce vyhovuje). Neměla by však spočívat pouze v opsání cizího řešení bez pochopení. Po domluvě, jak na to, sepište prosím řešení každý za sebe (ve vlastním zájmu, pomůže vám to látku pochopit).

      Řešení odevzdávejte v pdf formátu (např. jako sken vhodnou mobilní aplikací).

      Upozorňuji, že zde odevzdávají studenti, kteří se účastní pondělního cvičení, čtvrteční bude jinde.

    • 2. domácí úkol -- čtvrteční skupina

      Máme tři normální hrací kostky a jednu kostku, kde jsou tři jedničky a tři dvojky. Vybereme uniformně náhodně jednu z kostek, hodíme a padne jednička. Jaká je pravděpodobnost, že jsme vybrali normální kostku?

      Konzultace s jínými studenty jsou dovolené (dokonce i vhodné, pokud vám spolupráce vyhovuje). Neměla by však spočívat pouze v opsání cizího řešení bez pochopení. Po domluvě, jak na to, sepište prosím řešení každý za sebe (ve vlastním zájmu, pomůže vám to látku pochopit).

      Řešení odevzdávejte v pdf formátu (např. jako sken vhodnou mobilní aplikací).

      Upozorňuji, že zde odevzdávají studenti, kteří se účastní čtvrtečního cvičení.

    • Záznam čtvrtečního cvičení (pondělní by mělo být skoro stejné). Většinu času se nic neděje, protože všichni tiše počítají ...