Section outline

  • Kurz seznamuje studenty s pojmy kreativita a kreativní myšlení, jejich koncepty a nástroji pro jejich rozvoj. Prostřednictvím přednášek, případových studií, praktických aplikací, studia literatury a setkání s hosty získají absolventi základní přehled o využití kreativního myšlení nejen v marketingu a managementu.

    • Předmět je zakončen zkouškou a hodnocení předmětu tvoří čtyři složky s danými váhami:

      1. Seminární práce (40 % hodnocení)

      Napište esej na téma kreativita a AI za použití nástrojů AI/genAI. Součástí textu bude detailní vysvětlení toho, jakým způsobem jste AI využili a proč.Esej kombinuje subjektivní pohled autora/autorky se zapojením odborných znalostí a společenských souvislostí.
      Rozsah: cca 3 normostrany včetně poznámkové aparátu a citací.
      S ohledem na krátký rozsah práce je možné (a spíše žádoucí) se zaměřit na konkrétní oblast / téma autorem či autorkou zvolené, nikoli jen obecný vztah kreativity a AI.

      Termín odevzdání v Moodlu: 25. ledna 2026

      2. Týmová prezentace (30 %)

      Tabulka s rozdělením týmů, termínů a témat

      3. Individuální prezentace (15 % hodnocení)

      Tabulka s rozdělením termínů

      4. 3 průběžné testy vypracovávané na hodinách prezenčně v Moodle (3 x 5 bodů, tj. 15 % hodnocení). Pro započtení splnění testů a získaných bodů je nutná osobní přítomnost studujících na hodině.

      Klasifikace proběhne podle systému ECTS grading na stupnici A–F. Celkový výkon studujících bude uveden v procentech (0–100 %) a dle nich stanovena klasifikace: 0–50 % = F, 51–60 % = E, 61–70 % = D, 71–80 % = C, 81–90 % = B a 91 % a více = A).

    • Harmonogram kurzu

      30. 9. úvodní hodina

      7. 10 přednáška a individuální prezentace

      14. 10. host a individuální prezentace

      21. 10. host a individuální prezentace

      28. 10. státní svátek

      4. 11. přednáška a individuální prezentace

      11. 11. přednáška a individuální prezentace

      18. 11. host a individuální prezentace

      25. 11. přednáška a individuální prezentace

      2. 12. test a týmové prezentace

      9. 12. test a týmové prezentace

      16. 12. test a týmové prezentace

      6. 1. reading week

      Harmonogram může v průběhu semestru doznat dílčích změn.

    • Sylabus

      • Kreativita
      • Tvůrčí proces
      • Nástroje kreativního myšlení
      • Design thinking
      • Tvůrčí řízení, kreativita a management