Základní informace
Section outline
-
Kurz seznamuje studenty s pojmy kreativita a kreativní myšlení, jejich koncepty a nástroji pro jejich rozvoj. Prostřednictvím přednášek, případových studií, praktických aplikací, studia literatury a setkání s hosty získají absolventi základní přehled o využití kreativního myšlení nejen v marketingu a managementu.
-
Předmět je zakončen zkouškou a hodnocení předmětu tvoří čtyři složky s danými váhami:
1. Seminární práce (40 % hodnocení)
Napište esej na téma kreativita a AI za použití nástrojů AI/genAI. Součástí textu bude detailní vysvětlení toho, jakým způsobem jste AI využili a proč.Esej kombinuje subjektivní pohled autora/autorky se zapojením odborných znalostí a společenských souvislostí.
Rozsah: cca 3 normostrany včetně poznámkové aparátu a citací.
S ohledem na krátký rozsah práce je možné (a spíše žádoucí) se zaměřit na konkrétní oblast / téma autorem či autorkou zvolené, nikoli jen obecný vztah kreativity a AI.Termín odevzdání v Moodlu: 25. ledna 2026
2. Týmová prezentace (30 %)
Tabulka s rozdělením týmů, termínů a témat
3. Individuální prezentace (15 % hodnocení)
4. 3 průběžné testy vypracovávané na hodinách prezenčně v Moodle (3 x 5 bodů, tj. 15 % hodnocení). Pro započtení splnění testů a získaných bodů je nutná osobní přítomnost studujících na hodině.
Klasifikace proběhne podle systému ECTS grading na stupnici A–F. Celkový výkon studujících bude uveden v procentech (0–100 %) a dle nich stanovena klasifikace: 0–50 % = F, 51–60 % = E, 61–70 % = D, 71–80 % = C, 81–90 % = B a 91 % a více = A).
-
Harmonogram kurzu
30. 9. úvodní hodina
7. 10 přednáška a individuální prezentace
14. 10. host a individuální prezentace
21. 10. host a individuální prezentace
28. 10. státní svátek
4. 11. přednáška a individuální prezentace
11. 11. přednáška a individuální prezentace
18. 11. host a individuální prezentace
25. 11. přednáška a individuální prezentace
2. 12. test a týmové prezentace
9. 12. test a týmové prezentace
16. 12. test a týmové prezentace
6. 1. reading week
Harmonogram může v průběhu semestru doznat dílčích změn.
-
Sylabus
- Kreativita
- Tvůrčí proces
- Nástroje kreativního myšlení
- Design thinking
- Tvůrčí řízení, kreativita a management
-