Přejít k hlavnímu obsahu
Boční panel
DL 1
Titulní stránka
Podpora uživatelů
Moodleoffice
Moodle tutoriál
Podpora uživatelů
Návody
GDPR
Další
Čeština (cs)
Čeština (cs)
Deutsch (de)
English (en)
Français (fr)
Русский (ru)
Momentálně na stránky přistupujete s právy hosta.
Přihlášení
DL 1
Titulní stránka
Podpora uživatelů
Sbalit
Rozbalit
Moodleoffice
Moodle tutoriál
Podpora uživatelů
Návody
GDPR
Rozbalit vše
Sbalit vše
Otevřít indexu kurzu
Filozofická fakulta
Ústav české literatury a komparatistiky
Český jazyk a literatura
Kognitivní lingvistika a kognitivní poetika
Téma 10 - Kapitoly o barvách a smyslech v uměleckém textu
Téma 10 - Kapitoly o barvách a smyslech v uměleckém textu
Osnova sekce
◄
Téma 9 - Teorie smíšených prostorů - konceptualní integrace, blendy. Na příkladu povídek Jana Kameníka
►
Téma 11 - K obrazu duše v češtině
Vybrat aktivitu Kapitoly o barvách
Kapitoly o barvách
Soubor
Absolvování
Studenti musí
Označit jako hotovo
Vybrat aktivitu Konceptualizace barev. Barvy v poezii. Bílá barva
Konceptualizace barev. Barvy v poezii. Bílá barva
Soubor
Absolvování
Studenti musí
Označit jako hotovo
Vybrat aktivitu Lingvista a poezie ( konotace a umělecký text + bílá v Máchově Máji)
Lingvista a poezie ( konotace a umělecký text + bílá v Máchově Máji)
Soubor
Absolvování
Studenti musí
Označit jako hotovo
Vybrat aktivitu I.V._Majitelé vlastní bělosti (Bílá barva u Jana Skácela)
I.V._Majitelé vlastní bělosti (Bílá barva u Jana Skácela)
Soubor
Absolvování
Studenti musí
Označit jako hotovo
Vybrat aktivitu Kapitoly o smyslech
Kapitoly o smyslech
Soubor
Absolvování
Studenti musí
Označit jako hotovo
Vybrat aktivitu L. Vaculík: Vůně června 1
L. Vaculík: Vůně června 1
Soubor
Absolvování
Studenti musí
Označit jako hotovo
Vybrat aktivitu L. Vaculík: Vůně června 2
L. Vaculík: Vůně června 2
Soubor
Absolvování
Studenti musí
Označit jako hotovo
◄
Téma 9 - Teorie smíšených prostorů - konceptualní integrace, blendy. Na příkladu povídek Jana Kameníka
Přejít na...
Hlavní stránka kurzu
Téma 1 - Kognitivní poetika: otázky, problémy, interpretace. Poetická ikonicita. Básně k interpretaci
Téma 2 - Konceptuální metafora a kreativní text
Téma 3 - Forma a funkce básnického jazyka. Zvukový symbolismus. Experimentální poezie a její překlad (L. Nebeský - Z. Fišer)
Téma 4 - Narativní aspekty jazykového obrazu světa. Déšť v polštině a v češtině. Kognitivní naratologie a proces čtení
Téma 5 - K obrazu / stereotypu Boženy Němcové v české poezii
Téma 6 - Struktura pojmu, konotace a potencionalita významu
Téma 7 - Neurokognitivní poetika. Představová schémata v interpretaci uměleckého textu
Téma 8 - Reuven Tsur a Peter Stockwell: osobnosti kognitivní poetiky
Téma 9 - Teorie smíšených prostorů - konceptualní integrace, blendy. Na příkladu povídek Jana Kameníka
Téma 11 - K obrazu duše v češtině
Téma 12 - Olga Tokarczuk: Czuly narrator / Vnímavý vypravěč
Adventní kalendář 2020 + 2022
Eseje studentů - letní semestr 2019/2020 - materiál k diskusi
Básně od studentů a handouty - zimní semestr 2020/2021
►
Téma 11 - K obrazu duše v češtině