Nová média v interpretační praxi: (nejen) virtuální exkurze
Osnova sekce
-
Aktuální situace přináší řadu příkladů, jak se paměťové a památkové instituce snaží využít nových médií ke zpřístupnění svých fyzicky nedostupných sbírek a výstav. Využijte odkazy na tři takové příklady z ČR, které vznikly na jaře 2020 v souvislosti s koronavirovou krizí. Porovnejte nabízené přístupy a pak se zamyslete nad možnostmi, které tyto přísptupy nabízejí pro participaci návštěvníků. Pro srovnání doporučuji blíže prozkoumat příběh a dílo Stephena Ellocka, který již léta tvoří svou unikátní sbírku na sociálních sítích. Ponořte se na chvíli do digitálního světa a přemýšlejte o tom, jaký má jeho kurátorská činnost ohlas, jaké možnosti participace nabízí. Své reakce vložte, prosím, do diskuzního fóra.
-
Karina Miller, Stephen Elcock: The Facebook curator or the social media cabinet of wonder, in Toi Gallery Blog, 2016, dostupné z: https://www.toiartgallery.com/blogs/toi-gallery-blog/stephen-ellcock-the-fbk-curator-or-the-social-media-cabinet-of-wonder.
V češtině viz také
Jan H. Vitvar, Obrazová encyklopedie Všeho: Stephen Ellcock se stal králem Facebooku se svou nekonečnou studnicí našich představ o světě, v němž žijeme, Respekt, 31/16, s. 56 - 58.
-
- Které interpretace využívající nových médií Vás nejvíce zaujaly a proč?
- Lze zjistit, jaký ohlas veřejnosti vyvolaly?
- Nakolik podporují institucionální interpretace participaci návštěvníků-diváků?
- Co vyplývá ze srovnání institucionálních přístupů a nezávislé kurátorské činnosti Stephena Ellcocka?