9. hodina: týden od 13. do 19. 4. 2020 (Téma týdne: Učebnice, učební materiály a učební pomůcky)
Osnova sekce
-
-
První dobrovolné neformální setkání k tomuto předmětu na ZOOM: čtvrtek 16. 4. 2020, 9.00-cca 10.00.
Ačkoli spolu velmi čile komunikujeme (a já jsem za to velmi ráda!), myslím, že je potřeba mít možnost (kdo chce a může si na to udělat čas) sejít se (alespoň přes obrazovku) a probrat cokoli, co souvisí s tímto předmětem, s vaším studiem...
SETKÁNÍ SE USKUTEČNILO A BYLO - MYSLÍM - VELMI PŘÍJEMNÉ A SUPER BÝT SPOLU ZASE NA VÝUCE!
DOMÁCÍ ÚKOL NA DALŠÍ ZOOM SETKÁNÍ (tj. na čtvrtek 23. 4. 2020, od 9.00 do cca 10.30)
- Projít si vše, co jsme dosud dělali, co je v Moodlu (i úkoly, nejen texty) atd. a na setkání se zeptat na vše, čemu nerozumíme, co nás k různým tématům napadlo... CÍL: mít ve všem jasno a taky se naučit něco z toho, co se v tomto semestru "máme naučit"
- Připravit si z nějaké učebnice cizího jazyka (asi z angličtiny, abychom tomu všechny rozuměly, ale lze vybrat i jiný jazyk, když "úkol" pochopíme:-)) lekci a/nebo stránku a /nebo cvičení a/nebo aktivitu: na ZOOMu ji všem ukázat a říct, co si myslíte, že by jí mohlo/mělo předcházet a co by na ni mělo/mohlo navazovat; buď si to vymyslet, nebo najít přímo v učebnici a říci, zda to je podle Vás dobrý postup, špatný postup (a proč) a jak by šel příp. modifikovat (a proč). CÍL: uvědomit si, jak se "KROKUJE" = jak je v didaktice nutné vést děti/studenty co nejmenšími krůčky (pravidlo jedné náročnosti), aby sice cupitavě, ale bezpečně a vlastně rychle postupovaly/i vpřed (namísto toho, abychom po nich chtěli najednou složité obrovské úkoly vedoucí nakonec k tomu, že se nehnou z místa, někdy začnou i couvat...); mj. je tento úkol přípravou na seminární úkol.
-
Cíl, kterého bych chtěla, abyste každá v tomto týdnu dosáhla:
Na základě analýzy učebnic (učebních textů) popsané v DP L. Makovské (Rozumí neslyšící žáci učebním textům?) provést vlastní analýzu vybrané konkrétní učebnice/učebního textu (resp. části učebnice/učebního textu). K analýze si prosím vybírejte učebnice/učební texty, které jsou nyní mimořádně volně přístupné online.
Analýzu - s Vaší interpretací ukotvenou ve Vámi načrtnutém kontextu - vkládejte do "diskusního fóra".
-