8. hodina: týden od 6. do 12. dubna 2020 (téma týdne: Prvopočáteční čtení a psaní u neslyšících dětí v kontextu, tj. budeme mít hotové tem. okruhy 1, 3 a 4 ze sylabu)
Section outline
-
-
Druhé dobrovolné neformální setkání na ZOOMu: pondělí 6. 4. 2020, 11.00-cca 12.00. Byly jsme tam skoro všechny a bylo to fajn:-)
-
Tento týden bych chtěla, abyste dosáhly těchto tří cílů:
1. Budete mít představu o tom, jak vypadá výuka prvopočátečního čtení a psaní neslyšících dětí v České republice (podle dostupné literatury), a uděláte si na to svůj názor.
2. Budete mít představu o tom, jak k výuce prvopočátečního čtení a psaní přistupují v jiných zemích (na základě vybraných odborných zdrojů) a porovnáte to se situací v nás.
3. Budete mít prostudované všechny "existující části metodik NÚV" a budete mít na otázky v nich řešené vl. názor a budete je umět zařadit do širšího kontextu (viz okruhy 1, 3 a 4 v sylabu).
Jak postupovat?
1. Přečtěte si prosím na zde na Moodlu publikaci Vaněčková (1996) a prostudujte prezentaci Jak se učí neslyšící děti v ČR číst a psát?
2. Přečtěte si relevantní texty ze "sylabu" a min. dva zdroje zde níže v Moodlu (nebo si najděte nějaké vlastní).
3. Prostudujte si všechny "existující části metodiky NÚV".
4. Na základě předchozího studia a bodů 1, 2 a 3 zkuste vytvořit výkladový "vizuál", který bude založen na Venových diagramech (Venn Diagrams) a příp. vašem slovním doplnění/komentáři... Tento "vizuál" prosím odevzdejte do platformy "Domácí úkoly".
-
"Metodiky NÚV"
- Čeština, 1. část el. publikace: https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?t=63OPTgySoukxAKQCvMpt
- čeština, 2. část el. publikace: https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=15563
- Čeština, pracovní listy: https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=16133
- ČZJ, 1. část el. publikace: https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=16167
"Metodika pro sluchově postižené": You Tube:
-