4. hodina: týden od 9. do 15. března 2020 (téma týdne: Prvpopočáteční čtení a psaní: Metoda analyticko-syntetická hlásková/zvuková)
Section outline
-
-
Milé kolegyně,
situace se nám poněkud zkomplikovala, ale myslím, že to dáme:-) Velkou výhodu vidím v tom, že jsme se spolu v minulosti hodně věnovali tomu, jak kriticky pracovat s texty a s informacemi. Teď - ještě více než kdy jindy - jako když najdeme vše, čemu jsme se spolu věnovali, jako jsou strategie samostudia, třídění informací atd.
Některá témata jdou při výuce "na dálku" realizovat docela obtížně, proto obsah kurzu přizpůsobím současným možnostem a situaci. Nicméně to zásadní "probereme".
Domnívám se, že v tuto chvíli máte hodně věcí, které musíte řešit. A škola podle mě není v této situaci na prvním místě. Proto jsem neuvažovala o tom, že bychom měli nějaké společné hodiny vedené po Skypu nebo v jiné platformě. Budu se snažit dávat Vám "úkoly" do Moodlu. Každý úkol bude mít "interaktivní část" FÓRUM (nebo něco podobného), kde bude možno, abyste spolu diskutovaly, abyste se ptaly, hledaly společně řešení... Já Vám také mohu samozřejmě něco poradit, ale Vaše úvahy, odkazy a nápady jsou myslím důležitější.
Zároveň budu samozřejmě ráda, když se budete i mimo Moodle nějak radit, domlouvat, konzultovat, pomáhat si, doporučovat si zdroje atd. Tuto iniciativu nechávám zcela na Vás.
Nebudu po Vás požadovat průběžné plnění úkolů. Zorganizujte si jejich plnění podle sebe. Pro mě je důležité, že jejich splnění je jednou z podmínek udělení atestace. K udělení atestace je tedy budu potřebovat vidět.
Kdybyste se chtěli na cokoli zeptat, navrhnout... Určitě jsem Vám k dispozici na e-mailu.
S pozdravem
Andrea Hudáková
PS: Druhačky projevily zájem mít také setkávání on-line. Pokud byste také něco takového přivítaly, napište mi, prosím, nějaký nápad mám:-)
PS2: Pokud se týká praxí, pište mi prosím individuálně. Každá jste v jiné situaci. Budeme to řešit naprosto individualizovaně:-)
-
V tomto týdnu bych chtěla, abyste dosáhli těchto cílů:
1. Pochopit na základě četby odborné literatury (tipy zde níže, v "sylabu", jakékoli další, které najdete - doporučuji dávat do "fóra k tomuto týdnu"), jak funguje analyticko-syntetická hlásková/zvuková metoda výuky čtení a psaní.
2. V různých učebnicích (kterých je teď zpřístupněno velké množství na webu) najít, jak jsou "věci z odb. literatury" realizovány v konkrétních učebnicích/učebních materiálech. Můžete se podívat i na videa na YT.
Technická poznámka: Všímejte si i typu použitého/vyučovaného psacího písma.
Toto obojí nakonec zpracujte do nějaké "odborné formy s výrazným vizuálním prvkem", tj. posteru, prezentace, myšlenkové mapy apod. a vložit do diskuse ve fóru k tomuto týdnu.
-