Section outline

  • Studenti se v rámci praxe zaměřují na následující oblasti:

    1. Organizační struktura školy

    2. Povinná dokumentace školy

    3. Školní vzdělávací program a jeho přizpůsobení konkrétním potřebám školy

    4. Utváření mravního vědomí, postojů a jednání ve výuce

    5. Možnosti školy ve výchovném působení: Utváření mravního vědomí, postojů a jednání ve výuce

    6. Mezipředmětové vztahy - integrace učiva různých předmětů a/nebo předmětů a průřezových témat;

    7. Projektové vyučování

    8. Pozorování činnosti učitele z hlediska řízení učební činnosti (provázanost cílů – obsahu – forem – metod - hodnocení), zvládání chování žáků, pedagogické komunikace

    9. Intervence učitele v pedagogických situacích. Způsoby rozvíjení sociálních dovedností žáků v pozorované výuce nebo jiném edukačním prostředí.

    10. Inovativní přístupy ve výuce. Scénické (performační, divadelní) aspekty objevující se v průběhu běžných vyučovacích hodin

    11. Spolupráce rodiny a školy

    12. Další vzdělávaní pedagogických pracovníků

    13. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - práce ve výuce se žákem s SPU, s ADHD sy, s mimořádně nadaným žákem, se žákem s odlišným mateřským jazykem, se žákem zdravotně znevýhodněným, se žákem sociálně znevýhodněným)

    14. Preventivní práce s rizikovým chováním u dětí a mládeže (ve třídě, ve škole), seznámení s Minimálním preventivním programem a s Minimálním preventivním programem proti šikaně