Osnova sekce

  • Úvodní praxe se zaměřuje na zprostředkování prvních zkušeností budoucích učitelů s realitou škol, a to z pozice pozorovatele pedagogického dění. Plní funkci formativní (motivace k profesi a ke studiu teoretických pedagogickopsychologických disciplín), funkci informativní (rozvoj konkrétních představ studentů o pedagogických jevech, vnímání pracovní a sociální atmosféry škol, ilustrace a verifikace teoretické výuky) a funkci instrumentální (utváření pozorovacího citu a rozvíjení dovednosti pedagogicky „vidět a slyšet“, dovednosti orientovat se v pedagogických situacích a pozorované jevy dokumentovat). Po dohodě s fakultním učitelem student asistuje při výuce a může též přebírat některé z jeho úkolů (příprava materiálů, plánování výuky, hodnocení, doučování atp.).

    Cílem Úvodní pedagogické praxe je poskytnutí studentům počáteční empirickou orientaci ve výuce ruštiny jako cizího jazyka a v problematice pedagogických disciplín a rozvinuní profesní motivace. Po absolvování této praxe bude student schopen si vytvořit představu o procesu vzdělávání a porozumět základní vzdělávácí techníky a trendy.