Section outline

    • Cvičení 8

      Vzpomeňte si na naši společnou návštěvu Veletržního paláce a na výstavu, kterou jste si tehdy vybrali jako svůj hlavní program. Alberto Giacometti, Milan Grygar, Josef Bolf. Co vám dnes, s odstupem času, připadá u vybraného umělce nejdůležitější? Co je podle vás klíčem k pochopení jeho díla?

      Otázka 8 

      Představte si, že máte připravit, dejme tomu pro žáky čtvrté nebo páté třídy ZŠ, hodinu/dvouhodinu výtvarné výchovy věnovanou vašemu autorovi a jeho dílu.
       
      Jak byste ho žákům představili?
      Co je podle vás klíčem k pochopení jeho díla? Použijte další dostupné zdroje a materiály k obohacení informací o autorovi, které máte k dispozici. 

      Vyberte si konkrétní dílo, jehož snímek máte k dispozici a které bude pro vás východiskem k představení autora.
      Promyslete a zvolte kontexty, v nichž byste dílo představili - nemusí být jen z oblasti výtvarného umění, může jít o literární souvislost, historii, vědecké poznání, jiné umělecké obory (hudba, divadlo).
      Navrhněte činnost, která by žákům umožnila vyzkoušet si jeho autorský přístup, třeba jen zčásti. Nemusí nutně vést k vytvoření výtvarných prací, výstupem může být i společná akce; žáci mohou pracovat ve dvojicích nebo ve skupinách; můžete použít technické prostředky: mobil, počítač, dataprojektor, interaktivní tabuli, internet, atd. 

      Svůj návrh jednoduše popište, pokuste se postihnout všechny naznačené body. Nemusí jít o úplnou "přípravu na výuku", přemýšlejte svobodně  a tvořivě.