Didaktická transformace některých obtížnějších pojmů literární teorie
Osnova sekce
-
Společně projdeme lekcí zaměřenou na vypravěče a vypravěčskou perspektivu a určenou pro sedmý ročník 2. stupně ZŠ. Společně budeme reflektovat, jak se v této lekci projevila didaktická transformace pojmů vypravěč a vypravěčská perspektiva, respektive co všechno vyučující při plánování lekce udělal pro to, aby žáci měli možnost těmto pojmům porozumět, osvojit si je. Opět se budeme dívat na výkony žáků (ve formě pracovního listu a videonahrávky) a sledovat, zda a do jaké míry se podařilo žákům dosáhnout cíle lekce.
Podrobněji je celá tato lekce popsána v následujících 2 článcích (součástí prvního jsou i vyplněné pracovní listy a videonahrávka sdílení žáků při jejich vyplňování):
KLUMPAROVÁ, Š. (2017) Vypravěčská perspektiva a didaktická spolupráce. Kritická gramotnost [online], roč. 3, č. 4. [cit. 2019-01-07]. Dostupný z www: <https://www.kellnerfoundation.cz/pomahame-skolam-k-uspechu/download/1066/kritickagramotnost-4-3-2017-final.pdf > ISSN 2464-6318
ŠLAPAL, M., KLUMPAROVÁ, Š. (2017) Další příležitosti pro práci s vypravěčskou perspektivou. Kritická gramotnost [online], roč. 3, č. 4. [cit. 2019-01-07]. Dostupný z www: <https://www.kellnerfoundation.cz/pomahame-skolam-k-uspechu/download/1066/kritickagramotnost-4-3-2017-final.pdf > ISSN 2464-6318