Osnova sekce

  • Stanovování cílů, důkaz o učení, prekoncepty a východiska (jejich zúročení ve výuce), analýza reálné učitelské přípravy

    V tomto tematickém okruhu se budou studenti učit formulovat cíle. Mohou se při tom opírat o přílohu s názvem cíle, v níž jsou sepsána doporučení pro formulaci cílů v souvislosti Bloomovy taxonomie cílů. Opět budou pracovat s autentickou učitelskou přípravou (nejlépe s tou, na které se učili rozlišovat jednotlivé fáze procesu výuky podle modelu E-U-R), budou navrhovat cíle, které nejspíše učitel pro lekci zamýšlel, budou je porovnávat s reálnými učitelovými cíli. V lekci vyhledají učební příležitosti, které mohou učiteli a žákům sloužit jako důkazy o učení. Pokusí se také pojmenovat dovednosti, postoje či znalosti, které by měl být již žák osvojené (zvědomovat si žákovské prekoncepty), aby daná lekce mohla proběhnout se zaměřením na stanovené cíle.  Všechny tyto nabyté dovednosti studenti uplatní při tvorbě vlastní přípravy na hodinu/lekci.