Osnova sekce

  • Anotace předmětu:

    Předmět seznamuje studující s problematikou rizikového chování u dětí a mládeže. Pracuje  s definováním a vymezením pojmu rizikového chování, jeho konkrétními projevy a formami, ale především prevencí rizikového chování ve školním prostředí. Studujícím bude předložen přehled základních pojmů, ale také přístupů k této problematice v konkrétním (školním) i celospolečenském rozměru.

    Výsledky učení: 

    Studující s využitím znalostí z oblasti sociální pedagogiky  analyzuje, posoudí a zhodnotí modelové situace rizikového chování žáků v současné škole, navrhne možnosti řešení, ale především prevence v různých úrovních. Orientuje se v aktuální legislativě, doporučeních pro prevenci rizikového chování ve školním prostředí. 

    Zakončení předmětu:

    Předmět je zakončen písemnou zkouškou (jeden řádný a dva opravné termíny) zaměřenou na ověření znalosti základních pojmů a jejich propojením s primární prevencí rizikového chování ve školním prostředí a možnostmi učitele v reálném prostředí.