Úvod k předmětu
Osnova sekce
-
Anotace předmětu:
Předmět seznamuje studující s problematikou rizikového chování u dětí a mládeže. Pracuje s definováním a vymezením pojmu rizikového chování, jeho konkrétními projevy a formami, ale především prevencí rizikového chování ve školním prostředí. Studujícím bude předložen přehled základních pojmů, ale také přístupů k této problematice v konkrétním (školním) i celospolečenském rozměru.
Výsledky učení:
Studující s využitím znalostí z oblasti sociální pedagogiky analyzuje, posoudí a zhodnotí modelové situace rizikového chování žáků v současné škole, navrhne možnosti řešení, ale především prevence v různých úrovních. Orientuje se v aktuální legislativě, doporučeních pro prevenci rizikového chování ve školním prostředí.
Zakončení předmětu:
Předmět je zakončen písemnou zkouškou (jeden řádný a dva opravné termíny) zaměřenou na ověření znalosti základních pojmů a jejich propojením s primární prevencí rizikového chování ve školním prostředí a možnostmi učitele v reálném prostředí.
-
V návaznosti na tento předmět můžete také využívat další zdroje informací k oblastem rizikového chování, které jsou jako wiki modul k dispozici zde: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15755
-
Uvedené pojmy byste měli umět vysvětlit, ale i správně použít, propojit, či navrhnout uplatnění v reálném prostředím školy