Vlastní učitelské/asistentské pokusy_UP I
Section outline
-
-
Pečlivě prostudujte "Požadavky na přípravu vyučovací jednotky a její reflexi". Následně si prohlédněte vzorové přípravy na vyučovací hodiny (hodina prvouky, českého jazyka a matematiky). Ukázkové přípravy reprezentují možné způsoby, jak lze k tvorbě přípravy přistoupit. Hledejte však vlastní cesty, sdílejte své postřehy s ostatními spolužačkami a svými fakultními učitelkami. Zvláštní pozornost věnujte formulaci výukových cílů v jednotlivých přípravách. Ve které z příprav byste cíle z hlediska jejich vymezení zhodnotili jako "nedotažené"?
Zamyslete se nad následující otázkami:
Kterou z příprav považujete za zdařilou? Proč?
Kterou naopak považujete na nejméně zdařilou? Proč?
Zvláštní pozornost věnujte formulaci výukových cílů v jednotlivých přípravách. Ve které z příprav byste cíle zhodnotili z hlediska jejich vymezení jako "nedotažené"?
Ve kterých konkrétních ohledech jsou pro vás přípravy inspirativní? -
V soubou naleznete blíže rozepsané body, které by by vás měly inspirovat při vytváření přípravy na vlastní asistentské/učitelské pokusy (od letního semestru pro tvorbu vlastních přírav na celou vyučovací hodinu). Také zde naleznete náměty pro reflektování své výuky.