Osnova sekce

  • Výuka 12. listopadu odpadá v důsledku studentské okupační stávky. 

    Na příště budete mít trochu více četby, ale vzhledem k jejímu detektivnímu charakteru vám to doufám nebude moc vadit. Za úkol máte napsat úvahu v rozsahu minimálně 4 normostrany, která odpoví na otázku, co debaty o podvodech ve vědě vypovídají o samotné vědě, bude nějak rozvíjet témata, o nichž jste si přečetli a kriticky se vyrovná s přečteným.

    Povinnou četbou je v tomto případě článek Jiřího Peška Podvod jako vážný problém světové vědy i aktuální české historiografie, dále články od Foltýnka a Kozmanové v aktuálních Dějinách a přítomnosti, podnět studentů v kauze Kovář: http://www.ffabula.cz/cs/akce-projekty/obscura/komentare/dopustil-se-profesor-martin-kovar-prorektor-univerzity-karlovy-plagiatorstvi/ a dále některé texty z této stránky: závěrečná zpráva EK FF UK, její doprovodná analýza, stanovisko Martina Kováře a odpověď EK FF UK na toto stanovisko. 

    Volitelně si můžete přečíst odpověď na Peška od Katky Volné zde: http://www.hiu.cas.cz/cs/download/cch-1-2015.pdf (je krátká, případně si můžete přečíst i Peškovu odpověď na odpověď), Burghův článek ve stejném čísle Dějin a současnosti a další materiály na stránce věnované Kovářově kauze (zejména posudky Kvačka a Pánka a odpověď komise).