12. Společnost vědění a vzdělávání
Osnova sekce
-
Stručný vývoj a základní premisy současného pojetí společnosti vědění. Důsledky různorodých významů tohoto pojmu pro vzdělávací proces.
Povinná literatura:
Veselý, Arnošt. 2004. “Společnost vědění jako teoretický koncept.” Sociologický Časopis /Czech Sociological Review 40(4):433–46. Retrieved (http://sreview.soc.cas.cz/uploads/19312e4bc874d3b9d93fde75d4b74099fc4fead2_533_413vesely16.pdf).
Doporučená literatura:
Dopita, Miroslav. 2010. “Zdroje a původ konceptu znalostní společnosti.” PEDAGOGIKA.SK 1(3):197–222.
Petrusek, Miloslav. 2012. “Informace nebo vzdělanost? Současné vzdělávací systémy v časech postmoderny.” Pp. 57–72 in Společnost a kultura: Sociologické úvahy a eseje, uspořádal J. Fiala. Praha: Malovaný kraj, Vize 97.
Valentová, Petra. 2013. “K výzvám společnosti vědění adresovaným škole.” Pedagogická Orientace 23(2):153–73. Retrieved (https://journals.muni.cz/pedor/article/view/1206).
Sunker, H. 2006. “The Knowledge Society and Educational Science.” Policy Futures in Education 4(3):10. Retrieved (http://eric.ed.gov/ERICWebPortal/search/detailmini.jsp?_nfpb=true&_&ERICExtSearch_SearchValue_0=EJ795441&ERICExtSearch_SearchType_0=no&accno=EJ795441).