Edukace a interpretace v historickém prostředí
Osnova sekce
-
-
Úvodní prezentace obsahuje témata:
- Role vzdělávání pro udržitelnost hodnot(y) kulturního dědictví
- Trendy ve výchově a vzdělávání (Transmisivní/akademické teorie, Personalistické teorie/(re)konstruktivismus, Sociální/autonomní teorie)
- Edukace v historickém prostředí: Edukace o /prostřednictvím/ pro dědictví
- Příklady z praxe (World Heritage Education Programme, HEREDUC, Památková edukace)
-
Metodická doporuční pro učitele, jak připravovat školní projekty věnované kulturnímu dědictví. Medodika obsauje i příklady dobré praxe s hodnotícími komentáři.
-
Prezentace nabízí úvod do problematiky edukace a prezentace. Zabývá se i školními edukačními projekty, které mají získat děti a mládež pro ochranu kulturního dědictví.
-
Základní příručka pro přípravu interpretace. S vysvětlením základních pojmů, cílů interpretace i metod, jakými k dobré interpretaci dospět. Obsahuje i formuláře pro přípravu interpretačního výkladu.
-
Portál s množstvím užitečných odkazů, ať již k tématu přípravy interpretačních programů, tak také příklady dobré praxe.
-