Nosné myšlenky a jejich využití při tvorbě hodin
Section outline
-
V rámci tohoto tematického okruhu si ujasníme, co to jsou nosné/velké myšlenky, kde je mohou učitelé nalézat a jak propojují jednotlivé oblasti a obory lidského působení. Společně se budeme učit rozlišit nosnou myšlenku od definice pojmu či výroku, ukážeme si, jak mohou nosné myšlenky pomoci učiteli v tom, aby nejen výuka literatury byla smysluplná, spjatá se životem žáků. Vyzkoušíme si formulovat nosné myšlenky k některým kanonickým dílům a na základě nich plánovat hodinu literatury. Při tom zjistíme, jaká existuje souvislost mezi cíli a nosnou myšlenkou.
O nosných myšlenkách se můžete více dočíst v tomto článku: HAUSENBLAS, O.: Velké myšlenky ve výuce literatury na ZŠ a SŠ. Kritické listy [online] roč. 2006, č. 24. [cit. 2011-19-02]. Dostupné z www: <http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=klisty24_velkemyslenky>.