Přejít k hlavnímu obsahu
Boční panel
DL 1
Titulní stránka
Podpora uživatelů
Moodleoffice
Moodle tutoriál
Podpora uživatelů
Návody
GDPR
Další
Čeština (cs)
Čeština (cs)
Deutsch (de)
English (en)
Français (fr)
Русский (ru)
Momentálně na stránky přistupujete s právy hosta.
Přihlášení
DL 1
Titulní stránka
Podpora uživatelů
Sbalit
Rozbalit
Moodleoffice
Moodle tutoriál
Podpora uživatelů
Návody
GDPR
Rozbalit vše
Sbalit vše
Otevřít indexu kurzu
Komunikační systémy neslyšících ve vzdělávání A + B (2017/2018) ACN100230
další vybrané zdroje, kterými je dobré se v rámci MK1 a obecně MK zabývat
Radka Majerová, Evropské centrum jazykové rehabilitace (ECJR): VoCoN – rehabilitačně komunikační software pro nemluvící lidi (příspěvek R. Majerové na INSPO 2018)
Radka Majerová, Evropské centrum jazykové rehabilitace (ECJR): VoCoN – rehabilitačně komunikační software pro nemluvící lidi (příspěvek R. Majerové na INSPO 2018)
Požadavky na absolvování
Kliknutím na
Radka Majerová, Evropské centrum jazykové rehabilitace (ECJR): VoCoN – rehabilitačně komunikační software pro nemluvící lidi (příspěvek R. Majerové na INSPO 2018)
otevřete zdroj.
◄ facilitovaná komunikace - Český klub skeptiků Sysifos
Přejít na...
Přejít na...
Oznámení
Sylabus A, sylabus B
K. Vitásková (UPOL): Základy logopedie (logopedie jako vědní obor)
UJAK: Logopedie - speciální pedagogika osob s narušením komunikačních schopností
MŠ Chodovická: kolektivní logopedická činnost: samohlásky (jablíčková, švestková, třešničková... pusinka)
logopedie ve školce: hláska "p" (www.rvp.cz)
prezentace prof. Krahulcové o dyslalalii (nepracovali jsme s ní, ale třeba bude pro někoho zajímavá)
film SVĚT TICHA (ČST, studio Košice, 1977)
Groma, M. Manuálne znakové systémy ako kódy v pedagogike nepočujúcich. 1999.
ZDRUBECKÁ, A. Prstové abecedy a jejich využívání ve vzdělávání v MŠ a ZŠ pro sluchově postižené. [Bakalářská práce]. Praha: FF UK, 2014.
BAŠKOVÁ, L. Pomocné artikulační znaky - historie a současnost. [Bakalářská práce]. Praha: FF UK, 2014.
2PA
rozhovor o tzv. metodě prof. Hejného s prof. Dlabem v DVTV 2. 5. 2018, o kterém při výuce mluvil Honza
článek z LN, který mimo jiné reaguje na rozhovor s prof. Dlabem v DVTV (7. 5. 2018)
Žáci zlobí z nudy, dobrý učitel nepotřebuje špatné známky, říká lektor (MFD 7. 5. 2018. iDnes 8. 5. 2018)
Děti potřebují ve škole zažít pocit, že rostou. V tradiční škole se jen přizpůsobují dospělým, říká Milan Hejný (www.rodicevitani.cz; 7. 5. 2018)
Strategie reformy psychiatrické péče
Dětská lůžková psychiatrická oddělení v ČR
Výchovný ústav, Středisko výchovné péče, Střední škola a Školní jídelna Černovice (u Tábora) - sice jsme se k tomuto zařízení dostali náhodou, ale je zajímavé
Bydlení pro rodiny v Brně - mezinárodně oceněný sociální projekt
ŠUSTEROVÁ, P. Logopedie na 1. stupni ZŠ pro sluchově postižené. BP. Praha: FF UK, 2015.
Společnost pro AAK, s.r.o.
TICHÁ, B. Znakované systémy angličtiny. BP. Praha: FF UK, 2017.
MAKOVSKÁ, L. Baby Signs. BP. Praha: FF UK, 2010.
VOSTALOVÁ, M. Makaton. Praha: FF UK, 2010.
MOUDRÁ, A. Místo pusy mluví ruce. Diplomky na stojáka, 6. 6. 2013 (video z prezentace)
MOUDRÁ, A. Osvojování českého znakového jazyka slyšícím nemluvícím chlapcem v pubescentním a adolescentním věku. Praha: FF UK, 2012.
Znak do řeči - informace na webu MŠ Barvička
Znak do řeči - blíže neurčená prezentace
Znak do řeči - blíže nespecifikovaný článek ze Speciální pedagogiky
Komunikační systémy lidí s hluchoslepotou. LORM.
Braillovo písmo - velmi stručný postup výuky
Česká verze Lormovy abecedy. LORM.
Taktilní znakový jazyk. LORM.
KALENDOVÁ, J. Postupná modifikace českého znakového jazyka v komunikaci s neslyšícími s progredující vadou zraku. Praha: FF UK, 2016.
LOMBERSKÁ, I. Pohyb a jeho modifikace v českém taktilním znakovém jazyce. Praha: FF UK, 2014.
video o komunikaci některých lidí s hluchoslepotou. JEDEN SPOLEČNÝ SVĚT, ČT 25. 8. 2010.
video o komunikaci některých lidí s hluchoslepotou. JEDEN SPOLEČNÝ SVĚT, ČT 1. 9. 2010.
taktilní znakový jazyk (odhmatávaný) - muž; Tadoma - žena
Helen Keller and Her teacher Anne Macy Sullivan explain how Helen learned to speak - používají metodu TADOMA
HELEN KELLER SPEAKS OUT - v komunikaci používá i Lormovu abecedu a metodu TADOMA
The Miracle Worker / An Inner Voice - Soundtrack k hrané biografii o Helen Keller
VOKS/PECS - základní informace z webu Centra pro rodinu a sociální péči Hodonín, z.s.
VOKS - blíže neurčený článek ze Speciální pedagogiky
PECS - zákl. informace ze zahraničního "odborného centra"
Strukturované učení - TEACCH program - zákl. informace z webu www.rvp.cz
TEACCH Autism Program - zákl. informace z univerzity v Severní Karolíně
The Teacch Approach - video, které ukazuje, jak je TEACCH realizován ve třídě hl. vzděl. proudu (na YT je mnoho videí, která demonstrují užití TEACCH)
Vyjádření APLA k metodě facilitované komunikace v reakci na otevřený dopis J. Sinecké (APLA se nyní jmenuje NAUTIS)
facilitovaná komunikace - diskuse na webu Autismus a Aspergerův syndrom
facilitovaná komunikace - Český klub skeptiků Sysifos
Evropské centrum jazykové rehabilitace (organizace, o které mluvila R. Majerová na INSPO 2018)
Výsledky výzkumu k revizi inkluze: Systém v ne-systému (výzkum zadaný Nadací OSF)
Tematická zpráva - Vybrané aspekty implementace společného vzdělávání (ČŠI)
Neslyšící studenti na FF UK (příspěvek A. Hudákové na INSPO 2018, doporučuji zhlédnout, až bude doplněn videozáznam)
INKLUZE v překladu ztracená (rukopis, A. Hudáková, Unie 5-6/2018)
MONATOVÁ, Lili. Problémy speciální pedagogiky. Vyd. 1. V Brně: Universita J.E. Purkyně, c1984. (text, který jsme četli)
INTEGRACE, INKLUZE - prezentace A. Hudákové
POUL, J. Praha: Svaz invalidů, 1984. (včetně kap. o odezírání)
MR. FORCHHAMMER'S MANUAL-ORAL METHOD OF INSTRUCTION AND COMMUNICATION FOR THE DEAF. American Annals of the Deaf Vol. 47, No. 4 (SEPTEMBER, 1902), pp. 363-370. (stáhněte si článek z webu časopisu)
Hand Mund System (video)
Informace na webu FF UK
skupiny: MŠ, ZŠ Kojetice
Docházka a přehled splněných úkolů
Evropské centrum jazykové rehabilitace (organizace, o které mluvila R. Majerová na INSPO 2018) ►