Перейти к основному содержанию
Боковая панель
DL 1
В начало
More
Русский (ru)
Čeština (cs)
Deutsch (de)
English (en)
Français (fr)
Русский (ru)
Вы используете гостевой доступ
Вход
В начало
Open course index
В начало
Курсы
Čeština pro neslyšící jako cizí jazyk I ACN510012
1. hodina: 20. 2. 2018
Hudáková, A., Filippová, E. (2017): Vývoj sociální kognice českých neslyšících dětí — uživatelů českého znakového jazyka a uživatelů mluvené češtiny: adaptace testové baterie. Studie z aplikované lingvistiky, 8, č. 1, s. 53–64.
Hudáková, A., Filippová, E. (2017): Vývoj sociální kognice českých neslyšících dětí — uživatelů českého znakového jazyka a uživatelů mluvené češtiny: adaptace testové baterie. Studie z aplikované lingvistiky, 8, č. 1, s. 53–64.
Нажмите на ссылку
Hudáková, A., Filippová, E. (2017): Vývoj sociální kognice českých neslyšících dětí — uživatelů českého znakového jazyka a uživatelů mluvené češtiny: adaptace testové baterie. Studie z aplikované lingvistiky, 8, č. 1, s. 53–64.
, чтобы открыть ресурс.
◄ překvapení:-) žlutý rámeček vpravo, asi v půlce strany
Перейти на...
Перейти на...
Oznámení
Čeština pro neslyšící jako cizí jazyk I
Čeština pro neslyšící jako cizí jazyk II
10. 10. 2017: 1. hodina
17 10. 2017: 2. hodina
24. 10. 2017: 3. hodina
31. 10. 2017: 4. hodina
7. 11. 2017: 5. hodina
14. 11. 2017: 6. hodina
28. 11. 2017: 7. hodina
28. 11. 2017: 8. hodina
5. 12. 2017: samostatná práce
9. 1. 2018: 10. a 11. hodina
20. 2. 2018: 1. hodina
27. 2. 2018: 2. hodina
6. 3. 2018: 3. hodina
27. 3. 2018: 4. hodina
přehled změn ve školství od r. 2016 (z webu MŠMT, ale není tam vše)
novela vyhlášky č. 27/2016 Sb. z roku 2017
Nařízení vlády o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě
metodický portál RVP: klíčové slovo "sluchové postižení"
Koncepce výuky českého jazyka pro žáky se sluchovým postižením – český jazyk jako druhý jazyk
Koncepce výuky českého znakového jazyka pro žáky se sluchovým postižením
Koncepce výuky anglického jazyka pro žáky se sluchovým postižením
Specifika vzdělávání žáků se sluchovým postižením - úvod (z portálu www.rvp.cz)
APIV A
ŠTINDLOVÁ, B. (META): Čeština jako cizí jazyk - úvod (DÚ)
"štítky"
prezentace k štítkům
prezentace: Jazyky ve vzdělávání neslyšících (pochopit)
prezentace: Přístup, metoda, systém vzdělávání (pochopit)
Tematická zpráva - Vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením (listopad 2017)
Tematická zpráva - Vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením - shrnutí (aktualizace 14. 11. 2017 odpoledne; listopad 2017)
Tematická zpráva - Vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením - shrnutí (listopad 2017)
Tematická zpráva - Vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením - shrnutí (aktualizace 14. 11. 2017 odpoledne, listopad 2017)
Rochesterská metoda a Sovětská daktylotická metoda
Cícha Hronová, A., Zbořilová, R. (eds) Čeština ve výuce neslyšících. Praha: SŠ, ZŠ a MŠ pro sluchově postižené, Výmolova 169, Praha 5 - Jazykové centrum Ulita, 2011. (el. publ.)
A. Uden
BENEDIKTOVÁ, D. Pracovní návody z hlediska porozumění textu. Diplomová práce. Praha: FF UK, 2013.
ČERVINKOVÁ, I. Některé možnosti úprav textů pro neslyšící čtenáře. Čeština doma a ve světě, 2002, roč. 10, č. 2–3, s. 187–190.
FALTÍNOVÁ, R. Upravený Čapek. Čeština doma a ve světě, 2002, roč. 10, č. 2–3, s. 196–200.
GAVORA, P., KRČMÁRIKOVÁ, M. Detské predstavy o gramotnosti. Čeština doma a ve světě, 1999, roč. 7, č. 1, s. 24–29.
HONKOVÁ, T. Funkce inferencí při porozumění textu. Diplomová práce. Praha: FF UK, 2011.
MAKOVSKÁ, L. Rozumí neslyšící žáci učebním textům? Diplomová práce. Praha: FF Univerzita Karlova v Praze, 2013.
POLÁKOVÁ, M. Specifické strategie využívané neslyšícími respondenty v testech čtenářských dovedností. Čeština doma a ve světě, 2002, roč. 10, č. 2–3, s. 168–173.
PTÁČKOVÁ, K. Specifika čtenářství u neslyšících dětí mladšího školního věku se zaměřením na problematiku upravovaných textů. Disertační práce. Praha: UK, 2013. (vyšlo i jako kniha)
VYKYPĚLOVÁ, L. Úprava knížky pro sluchově postižené. Bakalářská práce. Brno: MU, 2006.
RÁDLOVÁ, E. Začínající čtenář se sluchovým postižením a pohádky. Čeština doma a ve světě, 2002, roč. 10, č. 2–3, s. 193–196.
SIKOVÁ, K. Předčtenářská gramotnost u dětí se sluchovým postižením. Bakalářská práce. Praha: FF UK, 2014.
SOURALOVÁ, E. Úprav textů pro čtení s porozuměním. Čeština doma a ve světě, 2002, roč. 10, č. 2–3, s. 190–193.
STAŇKOVÁ, V. Rozvoj čtenářských dovedností neslyšících žáků a v souladu s referenční úrovní A2. Bakalářská práce. Praha: ÚČJTK, 2012.
WEISEROVÁ, H. Úpravy textů pro děti a mládež pro neslyšící děti. Diplomová práce. Praha: FF Univerzita Karlova v Praze, 2016.
seminární práce: substantiva - plurál - genitiv
metody výuky cizích jazyků: Verča
metody výuky cizích jazyků: Žofka
Wrilab2
překvapení:-) žlutý rámeček vpravo, asi v půlce strany
Hasil, J. (2008): Sociokulturní kompetence
Kamenová, A. (2017): Sociokulturní kompetence a jazykové vyučování studentů programu Erasmus. Diplomová práce. Praha: FF UK.
HASIL, J.: Sociokulturní kompetence jako součást popisů úrovní českého jazyka. („Bohemistyka” 2006, nr 3, ISSN 1642–9893)
HIBBS, B.: Developing Students’ Intercultural Competence through Children’s and Adolescent Literature. SALi, 2/2016, s. 7-19.
Společný evropský referenční rámec pro jazyky (web MŠMT ČR)
Referenční úrovně pro češtinu jako cizí jazyk. Popisy úrovní zběhlosti v češtině jako cizím jazyce (web MŠMT ČR)
Zpráva VOP - vzdělávání žáků se sluch. postižením, 2015
NÚV: APIVA - úkol vytvořit CEFR pro ČZJ, popis úrovní A1-B2
Hudáková, A., Nováková, R. Poster CEFR a ČZJ (duben 2017, abstrakt)
Hudáková, A., Nováková, R. Poster CEFR a ČZJ (duben 2017)
Common European Framework of Reference for Languages (Wikipedia)
CEFR na webu jedné jazykové školy
CEFR na webu MŠMT (zajímá nás hl. Úvod a kap. 2)
HUDÁKOVÁ, A., Nováková, R. Společný evropský referenční rámec pro jazyky a český znakový jazyk. Studie z aplikované lingvistiky, 7, 2016, č. 2, s. 115–125.
Gramotnosti (portál www.rvp.cz)
Go to Skyward The Top 10 Literacies in Education Today
Types of Literacy or Literacies
CEFR. Deskriptory. Revidované vydání. 2018
WIESEROVÁ, H. Úpravy textů pro děti a mládež pro neslyšící děti. Diplomová práce. Praha: FF UK, 2016.
KANTAROVÁ, K. JAK ČÍST S DĚTMI? 6 strategií k lepšímu porozumění.
Čtenářská gramotnost (celý web)
VÝUKA TÉMATU JAZYK A MYŠLENÍ VE VYŠŠÍCH TŘÍDÁCH GYMNÁZIÍ Metodické listy zpracované účastníky semináře z psycholingvistiky v ZS šk. r. 2006/2007
RYBÁROVÁ, E. Rozvíjení čtenářských strategií u předškolních dětí
Hybridní knihy. POKUSIT SE JE VYZKOUŠET.
TABLETO
i-učebnice (vědět, jak mohou fungovat, jak si je může upravovat učitel a jak žák)
FRED (on-line vzdělávací portál nakl. Fraus; mj. pomůcka pro tvorbu výuk. materiálů a testování). POKUSIT SE VYZKOUŠET.
DUMy (tentokráte na portálu www.rvp.cz - už jsme se jimi zabývali, zde jen připomenutí, že sem taky patří)
InspIS SET – Inspekční systém elektronického testování. ZŘÍDIT SI ÚČET A ZKUSIT SI TESTOVÁNÍ NA VLASTNÍ KŮŽI.
Sign Language Assessment Instruments
1. díl elektronické publikace Metodická podpora - Výuka českého jazyka pro žáky se sluchovým postižením – čeština jako druhý jazyk (zpracovaný v rámci kmenového úkolu NÚV) - dávám vám sem zatím nepublikovanou, ale již hotovou verzi
CHMELÍŘ, V. O výuce neslyšících (www.rvp.cz)
Přehled docházky a splněných úkolů ZS + LS
Hasil, J. (2008): Sociokulturní kompetence ►