Postimpresionismus - křižovatka, nebo rozcestí?
Cvičení 2
Tento soubor obsahuje díla čtyř umělců z období, které můžeme sledovat jako přehlídku zřetelně odlišných, přímo protichůdných přístupů k tvorbě.
Otázka 2
Sestavte správně tabulku popisků: číslo obrázku/jméno autora/charakteristika uměleckého záměru (označená A, B, C, D - M,N,O);
příklad řešení: 1/jméno a příjmení autora/D, F, K, O
Autoři: Paul Cézanne, Paul Gauguin, Vincent van Gogh, Georges Seurat
Charakteristiky:
A) Autor používá barvu jako přímý odraz svých emocí
B) Autor používá barvy v souladu se smyslovou zkušeností
C) Autor pracuje s barvou jako s optickým materiálem, využívá její fyzikální vlastnosti
D) Autor používá barvy v symbolickém významu; barva pozadí podtrhuje význam zobrazeného výjevu
E) Prostor je zobrazen v souladu s běžnou zkušeností
F) Autor nepoužívá lineární perspektivu; každý předmět je viděn samostatně
G) Prostor je v obrazu potlačen, plošnost zdůrazňuje i výrazné ohraničení některých ploch
H) V zobrazeném prostoru vidíme reálné i subjektivně viděné tvary
I) Autorův přístup můžeme označit jako expresivní
J) Autorův přístup můžeme označit jako symbolický
K) Autor používá analytické postupy
L) Autor zvolil racionální odstup od tradičních prostředků zobrazení
M) Mám-li vytvořit dvě dvojice příbuzných tvůrčích přístupů, bude to 1,2 a 3,4
N) Mám-li vytvořit dvě dvojice příbuzných tvůrčích přístupů, bude to 1,3 a 2,4
O) Mám-li vytvořit dvě dvojice příbuzných tvůrčích přístupů, bude to 1,4 a 2,3