Obsah tématu:

Hodnocení ve výuce cizího jazyka, typologie hodnocení, hodnocení jako jeden z motivačních činitelů. Druhy, funkce a parametry jazykových testů.

Studijní literatura:

RÖSLER, D. Deutsch als Fremdsprache: Eine Einführung. Stuttgart: J. B. Metzler, 2012.  

Evropské jazykové portfolio (https://www.msmt.cz/mezinarodni-vztahy/evropske-jazykove-portfolio) (https://ejp.rvp.cz/)

Standardy pro jazykové vzdělávání (http://www.msmt.cz/ministerstvo/novinar/co-znamenaji-standardy-pro-zakladni-vzdelavani)

Zadání distanční části:

A. Zamyslete se, jakým způsobem žáky hodnotíte a testujete. Sepište si několik bodů , které v těchto procesech vidíte jako zásadní.

B. Prostudujte si přiloženou kapitolu Diagnose und Bewertung a kapitolu Der Europäische Referenzrahmen a uvedené odkazy na pedagogické dokumenty a připravte si odpovědi na následující úkoly a otázky:

  • Jaké jsou základní funkce kontroly a hodnocení žáků?
  • Jaké jsou druhy a funkce testů?
  • Uveďte příklady standardizovaných jazykových zkoušek určených pro německý jazyk.
  • Jak vyučujícím pomůže při hodnocení Evropský referenční rámec? 
  • Co je Evropské jazykové portfolio?
  • Jak využít Standardy pro základní vzdělávání? 

C. Srovnejte vaše pojetí hodnocení a testování žáků s poznatky z prostudované literatury. V čem se liší, co mají společného?

D. Sestavte didaktický test dle zadání v úkolu a vložte jej do tohoto prostředí.