Obsah tématu:

Rozvoj řečových dovedností: receptivní řečové dovedností: poslech a čtení s porozuměním, produktivní řečové dovednosti: mluvení a písemný projev, integrace řečových dovedností a jazykových prostředků.

Studijní literatura:

ŠVERMOVÁ, D., BUČKOVÁ, T.  Linguodidaktik Deutsch als Fremdsprache - ausgewählte Themen II (Sprachfertigkeiten, Arbeit mit dem Text). Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2021.  Dostupné na https://pedf.cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/97-linguodidaktik-deutsch-als-fremdsprache-ausgewahlte-themen-ii-sprachfertigkeiten-arbeit-mit-dem-text-e-book.

Zadání distanční části:

Prostudujte si kapitoly 2.2, 2.3., 3.2 a 3.3  ve výše uvedeném e-booku a odpovězte na následující otázky:

  1. Srovnejte obtížnost řečových dovedností čtení a poslech s porozuměním z různých hledisek.
  2. Z jakých procesů se sestává poslech s porozuměním?
  3. Podle čeho můžeme členit cvičení pro poslech s porozuměním?
  4. Jaké rozlišujeme styly poslechu z hlediska množství přijímaných informací?
  5. S jakými druhy textů mohou žáci pracovat při čtení s porozuměním?
  6. Definujte rozdíl mezi analytickým a syntetickým čtením.
  7. Srovnejte obtížnost řečových dovedností psaní a mluvení z různých hledisek.
  8. Popište fáze při rozvoji mluveného i písemného projevu. 
  9. Charakterizujte volné psaní ("freies Schreiben") - jaké jsou jeho cíle?

Následně připravte didaktizaci dle zadání a vložte ji do úkolu.