Obsah tématu:

Vyučovací hodina, plánování a příprava vyučovací hodiny německého jazyka. Formulace cíle vyučovací hodiny. Volba vhodných didaktických postupů a organizačních forem práce. 

 Studijní literatura:

HENRICI, G., RIEMER, C. Einführung in die Didaktik des Unterrichts. Deutsch als Fremdsprache mit Videobeispielen. Band 2. Baltmannsweiler, Schneider Verlag Hohengehren, 2001.

Zadání distanční části:

A. Zamyslete se nad vlastním pojetí přípravy vyučovací hodiny. Jaké otázky si při tvorbě přípravy kladete, jakou formu má příprava, jaké strukturní prvky obsahuje apod. Odpovězte na otázku, k čemu příprava na vyučovací hodinu slouží.

B. Prostudujte si přiloženou kapitolu Unterrichtsplanung. Odpovězte na následující otázky (jako pomůcku využijte i přiloženou prezentaci):

  1. Popište součásti Schulzova modelu aplikovaného na výuku cizích jazyků.
  2. Jaké otázky si klade vyučující při plánování hodiny?
  3. Popište principy plánování vyučovací hodiny.
  4. Jak lze formulovat cíle vyučovací hodiny?
  5. Charakterizujte 3 fáze vyučovací hodiny a uveďte vlastní příklady.
  6. Vytvořte si svoji skizu pro plánování vyučovací hodiny se všemi jejími strukturními prvky.

C. Porovnejte vlastní pojetí přípravy vyučovací hodiny s pojetím v prostudované literatuře. V čem se liší, v čem jsou shodné?

D. Následně vytvořte vlastní návrh vyučovací hodiny a vložte jej do tohoto prostředí.