Rámcový sylabus a literatura
1. Kurikulární dokumenty
a) vzdělávací soustava ČR
b) dokumenty v ČR (RVP, ŠVP)
c) povinná dokumentace škol
2. Podpora učitele M
a) profesní rozvoj učitele M
b) Jednota českých matematiků a fyziků (JČMF) a Společnost učitelů matematiky (SUMA)
c) konference, semináře
d) časopisy
e) vybrané publikace
3. Výzkumy znalostí M
a) mezinárodní výzkumy (PISA, TIMSS)
b) národní výzkumy (Cermat, Scio, Kalibro, ČŠI)
c) JPZ a nová maturita
4. Kultura mluveného projevu (prezenční studium)
5. Koncipování hodin M
a) transmise vs. konstruktivizmus a další teorie
b) organizační formy výuky
c) styly poznávání a učení
d) porozumění v matematice
e) motivace
f) role učitele M
g) hodnocení a testování
h) učebnice a další materiály ve výuce
i) příprava na výuku
j) plán hodiny
k) cíle výuky
l) management výuky
m) struktura aktivity
a další…
6. Jak vybrat vhodnou úlohu - taxonomie cílů
7. Diskuze s hosty (prezenční studium)
-------------------------
www.rvp.cz (kurikulární dokumenty)
Školní vzdělávací program konkrétní základní a střední školy
Rozcestník pro zdroje pro učitele matematiky: www.suma.jcmf.cz
Časopisy Učitel matematiky a Matematika, fyzika a informatika
Publikace mezinárodních srovnávacích výzkumů pro matematiku (https://www.csicr.cz/Prave-menu/Mezinarodni-setreni/ - PISA, TIMSS)
Národní srovnávací testy (Maturita, přijímací zkoušky: www.cermat.cz)