Webside umimeprogramovat.cz je částí serveru umimeto.org. Server umimeto.org je jedním z výstupů výzkumné skupiny Adaptive Learning, která působí na fakultě informatiky MU v Brně od roku 2014. Používání webu je zpoplatněné, ale varianta zdarma umožňuje použití až 125 otázek denně. I ve verzi zdarma si žák může zřídit účet a sledovat tak svůj pokrok. Učitelské účty je možné zakládat až s placenou školní licencí

https://www.umimeprogramovat.cz/

Jedná se o sadu testů a úkolů na sebe navazujících, pomocí nichž se budují určité návyky a dovednosti. Na rozdíl od Code.org se nejedná o ucelený systém výuky, ale o podpůrný prostředek k výuce. Obsahuje několik rozličných témat na podporu výuky informatiky i ICT. K vlastní algoritmizaci nabízí

Šipkovaná

Algoritmické myšlení pomocí hledání cesty, cesta se vyznačuje šipkami a případně dalšími symboly, k řešení není potřeba mít zvládnuté čtení, vhodné pro první stupeň
Starším dětem je možné udělat vhodný výběr úloh, k dispozici i pokročilejší úlohy
Řešení úlohy Šipkovaná

Robotanik

Cílem každé úlohy je, aby robot sebral všechny květiny na herním plánu. Příkazy se zadávají pomocí šipek. Díky použití různých barev políčka, mohou být příkazy podmíněné. Příkazy lze sdružovat do podprogramů. Je umožněna rekurze. 
Ačkoliv opět není třeba čtenářská dovednost, jedná se o úlohy pro starší děti a i pro zkušené programátory se najdou úlohy vhodné na procvičování rekurze. Vhodné na demonstraci rekurentních algoritmů (i pro VŠ) díky krokování a pěkně vyřešenému sledování zásobníku.
Nevýhody
    • zápis programu není moc přehledný
    • funkce nelze pojmenovat, označují se pouze číslem
    • chybí konec programu, program končí automaticky na poslední květině i v případě, že nevykonal všechny příkazy
    • neexistuje cyklus, cykly se řeší výhradně rekurzí
      => pozor na špatné programátorské návyky

Zkuste vyřešit. Řešení na zvláštní stránce.

Želví grafika

Jednoduché blokové programování s želví grafikou. Podobné příkazy jako Scratch, ale omezené pouze na kreslení. Sada příkazů se rozšiřuje postupně podle zvyšování náročnosti úloh. 


Python želva

Stejné úlohy z modulu Želví grafika lze řešit textově v Pythonu.

ProMalování

Blokové programování doplněné o příkazy pro kreslení rovinných útvarů (obdélník, čtverec, kruh) a hotových postaviček. Nepoužívá želví grafiku, ale umísťuje na plochu obrazce. Úlohy pro kreslení různých obrazců s využitím opakování vzorů. Obsahuje speciální sadu úloh, která učí hledat chyby v programu.


Úkolovka

Programátorské úlohy, které je možné řešit v libovolném prostředí. Funguje jako zásobník jednoduchých úloh. Správnost se kontroluje pouze určením správného výstupu k zadanému vstupu. Algoritmicky zajímavé úlohy je možné řešit i bez počítače.