Studijní předmět Ekonomika v médiích seznamuje studenty s možnostmi mediálního pokrytí vývoje domácího i zahraničního hospodářství, odvětvové struktury ekonomiky, rozvoje podnikání a státních zásahů do ekonomiky. Cílem předmětu je nabídnout porozumění ekonomickým tématům, jejich kritické hodnocení a schopnost vytvořit vlastní mediální text z oblasti ekonomiky. Do výuky budou zváni i experti z oboru.

Jako host přijde například Ondřej Malý (bývalý ekonomický novinář, člen Rady Českého telekomunikačního úřadu, náměstek MPO pro digitalizaci): orientace ve veřejných datech pro ekonomické novináře, ekonomická žurnalistika a státní správa.
Dalším hostem bude například Pavla Holcová (České centrum pro investigativní žurnalistiku): ekonomická investigace.

Podmínky udělení atestu:

aktivní účast v hodinách 

odevzdání seminární práce dle podmínek (téma je schválené vyučujícím - téma zapisujte zde, esej cituje relevantní literaturu dle citační normy (http://knihovna.fsv.cuni.cz/jak-citovat), rozsah min. 8 normostran. Esej se může nejrůznějším způsobem aplikovat teoretické poznatky na současné ekonomické téma týkající se Česka či zahraničí (je vhodné i osobně získat k tématu další informace, nejlepší eseje zkusíme publikovat v médiích).

úspěšné složení testu 7. 12. (výsledky budou zaslány e-mailem, neúspěšní a ti, kteří svou nepřítomnost v prvním termínu relevantně omluví, mohou absolvovat opravný test v jediném náhradním termínu 14. 12.)

10 b. A  9 b. B 8 b. C 7 b. D 6 b. a méně: neprospěl/a

 

Prezentace esejů proběhne 14. a 21. 12. (do 27.12. závěrečné odevzdání esejů)

výsledná známka závisí na prezentaci eseje, odevzdání eseje (podílí se 50 procenty na výsledné známce) a úspěšnosti v testu (podílí se 50 procenty na výsledné známce) 

Klasifikace proběhne podle systému ECTS grading na stupnici A-F. Výkon studenta/ky bude uveden v procentech (0-100 %) a dle nich stanovení klasifikace: 0-50 % = F, 51-60 % = E, 61-70 % = D, 71-80 %=C, 81-90 %=2 a 91% a více=A

kontakt: david.klimes@fsv.cuni.cz

OSVALDOVÁ, Barbora - ČERMÁK, Miloš - LÁBOVÁ, Alena - LOKŠÍK, Martin - MARŠÍK, Josef - ŠEBESTA, Karel - TRUNEČKOVÁ, Ludmila. Zpravodajství v médiích. 2. uprav. vyd. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1899-9.

TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství. 1. vyd. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-096-8.

HOLMAN, Robert. Základy ekonomie : pro studenty vyšších odborných škol a neekonomických fakult VŠ. 2. vyd. Praha : C.H. Beck, 2008. ISBN 978-80-7179-890-3 .

 

Doporučená:

SAMUELSON, Paul A. - NORDHAUS, William D. Ekonomie. 1. vyd. Praha: NS Svoboda. 2007. ISBN 978-80-205-0590-3.

HOLMAN, Robert. Ekonomie. 5. vyd. Praha : C.H. Beck, 2011. ISBN 978-80-7400-006-5.

JIRÁK, Jan - KÖPPLOVÁ, Barbara. Média a společnost. 1. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-697-7.

McNAIR, B. Sociologie žurnalistiky. 1.vyd. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-840-6.

BEDNAŘÍK, Petr. JIRÁK, Jan. KÖPPLOVÁ, Barbara. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. 1. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3028-8.

ŠMÍD, Milan. TRUNEČKOVÁ, Ludmila. Novinář a jeho zdroje v digitální éře. 1. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1661-2.

HAYES, Keith. Business Journalism. 2. vyd. Apress, 2013. 

STARKMAN, Dean a kol. Best Business Writing 2014. New York: Columbia University Press, 2014.

ROUSH, Chris. Show Me the Money: Writing Business and Economics Stories for Mass Communication. 2. vyd. London: Routledge, 2010. ISBN 978-0415876551.

 

Podrobný popis předmětu v SIS - Ekonomika v médiích - JJM360

Naposledy změněno: čtvrtek, 11. března 2021, 15.14