1. Pokuste se najít hlavní filozofickou myšlenku ve vybraném literárním nebo i jiném uměleckém díle.
  2. Jak souvisí problematika času a vzdělání, případně času a smyslu života?  Promluvte si s dětmi o tom, jak chápou pojem promarněný čas, případně promarněný život.
  3. Najděte argumenty pro zdůvodnění aplikované etiky ve výchově.  Které otázky by měla tato disciplína řešit?
  4. Pokuste se o vlastní definici nebo charakteristiku pojmu svoboda. Porovnejte ji s pojetím tohoto pojmu u vybraných autorů.
  5. Najděte ideologické prvky v historických i v současných výchovných dokumentech a prohlášeních.
  6. Napište krátkou esej na téma „Co nám dává právo k výchově“, nebo na téma:  „Kdo nebo co má právo určovat výchovné cíle a snahy a ve jménu čeho“. 
  7. Které hlavní vlastnosti byste si přáli u vychovávaného rozvinout?
  8. V textu najdete konstatování, že „Výchovu nelze realizovat bez určité představy o ideálním jedinci, za každou výchovně vzdělávací snahou se skrývá určitý obraz člověka“. Zkuste zpracovat „ideální“ obraz jedince, kterého byste rádi vychovávali.
  9. Pokuste se vysvětlit vztah mezi filozofickou a praktickou stránkou výchovy? V čem spatřujete hlavní rozdíl?
  10. Pokuste se sestavit fiktivní etický kodex učitelské profese.
Naposledy změněno: sobota, 18. ledna 2020, 15.29