1. Proč je téma "konce času" pro soluňskou církev tak důležité?

2. Jak a proč se liší Pavlovo učení o "poslední době" v prvním a druhém listě do Soluně?

3. V 2 Sol Pavel podává popisné líčení konce času. Dělá to tak ve svých listech i jinde? Srovnej Pavlův detailní popis tohoto tématu s jinými zobrazeními konce časů v Novém zákoně.

4. Jaký má vztah Pavlův popis konce času v 2 Sol k situaci adresátů?

5. Proč je Pavel tak přísný na ty členy soluňské církve, kteří přestali pracovat?

6. Jaké obrazy Pavel používá, když mluví o svém vztahu k soluňské církvi? Proč asi zvolil tyto metafory?

7. Proč lze mluvit o tom, že Pavlovým hlavním zájmem v obou listech do Soluně je "budování" komunity?

8. Jakou roli hraje v obou listech pronásledování nebo soužení?

9. Které témata - kromě určení do Soluně - spojují tyto dva listy?

Naposledy změněno: čtvrtek, 17. října 2019, 12.59