návod
Anketa – Jedna otázka, více odpovědí. Nejedná se o test, takže bez správných odpovědí, protože v anketě nejsou správné a nesprávné odpovědi. Na druhou stranu to může sloužit jako kontrola po jednotlivých blocích studijních materiálů. Určeno většinou tutorovi, aby věděl co a jak bylo pochopeno.

Chat – klasický synchronní komunikační nástroj. Lze nastavit čas komunikace, ale lze komunikovat i mimo vymezený čas. Je vhodné umístit jeden chat na celý kurz a měnit časy sesions, ale lze ho umístit např. ke každé kapitole, pokaždé s jiným časem odpovídajícím průběhu kurzu, a poté se již nestarat časování. Měl by patřit k povinnému komunikačnímu nástroji každého kurzu. Dokument s blokem, který definuje chat může být v balíčku základních dokumentů lépe řečeno šablon, ve kterých autor pouze změní údaje v průvodce týkající se názvu kurzu. popř. číslo kapitoly

Fórum – Odpovídá naší představě diskuse. Mohou být otevírána nová témata (thready) ať už všemi či pouze tutory. Opět ho lze přidat do každé kapitoly, ale vzhledem k možnosti definice různých témat postačí dle mého jedno fórum na celý kurz. Mělo by patřit k povinnému komunikačnímu nástroji každého kurzu. Dokument s blokem, který definuje fórum může být v balíčku základních dokumentů lépe řečeno šablon, ve kterých autor pouze změní údaje v průvodce týkající se názvu kurzu.

Poznámky – jedná se o studenty vytvářené poznámky k tutorem zadanému tématu. Každý student má svůj vlastní prostor pro poznámku. Poznámky čte pouze tutor a student a je možné je obodovat.. Měl by patřit k povinnému komunikačnímu nástroji každé kapitoly/tématu. Dokument s blokem, který definuje poznámku může být v balíčku základních dokumentů lépe řečeno šablon, ve kterých autor pouze změní údaje v průvodce týkající se čísla/názvu kapitoly. Na druhou stranu vyžaduje od tutora další činnost navíc a je možné ho proto považovat jako vyloženě volitelný.

Průzkum – možno vytvořit jako zpětnou vazbu, názorů studentů většinou na průběh kurzu, kvalitu studijních materiálů, hodnocení apod. Dost často nesouvisí s vlastním odborným obsahem kurzu. V současné době jsou již předdefinovány univerzální průzkumy týkající se hodnocení kvality kurzu. Mělo by patřit k povinné aktivitě na závěr každého kurzu. Dokument s blokem, který definuje Průzkum může být v balíčku základních dokumentů lépe řečeno šablon, ve kterých autor pouze změní údaje v průvodce týkající se názvu kurzu.

Úkol – Velmi důležitý komunikační nástroj. Slouží ke kontrole činnosti studentů. Vhodný použít minimálně jednou v každé kapitole/tématu. Možno po každé části v rámci kapitoly/tématu. Definován zadáním a způsobem odeslání odpovědí (krátká písemná odpověď přímo v prostředí nebo dlouhá odpověď v přiloženém dokumentu). Patří k povinným aktivitám v rámci kapitol.

Test – Důležitá a žádoucí aktivita. Minimálně jedna v rámci kurzu. Zpětná vazba pro tutory, ale i pro studenty. Celá řada nastavení (viz dále). Možnost vytvoření databáze otázek v rozsahu kurzu, třídění otázek do témat a poté vytvoření testů ke každé kapitole, souhrnných testů apod. Nahodilý výběr otázek, nahodilé pořadí otázek, nahodilé pořadí odpovědí.

Wiki - podobné Poznámce nebo také blogu. Na rozdíl od Poznámky může vytvářet každý a každý také editovat. Vhodné a užitečné zejména pro komunikaci mezi studenty. Dosti podobné Fóru. Možno ho považovat za povinný komunikační nástroj každého kurzu. Dokument s blokem, který definuje Wiki může být v balíčku základních dokumentů lépe řečeno šablon, ve kterých autor pouze změní údaje v průvodce týkající se názvu kurzu.

Test Hot Potatotes – Testy vytvořené v programu Hot Potatotes.
Naposledy změněno: sobota, 3. srpna 2013, 14.31