Obsah tématu:

Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizího jazyka (plurilingvismus, kultura, literatura, úzus komunikačního chování v daném kulturně-jazykovém společenství)

Studijní literatura:

NEČASOVÁ, P. Reálie jako prostředek interkulturního učení. (Výtah z disertační práce). 

Zadání distanční části:

A. Zamyslete se nad tím, co rozumíte pod pojmem reálie pomocí asociogramu, v němž vyznačíte témata, která výuka reálií ve VCJ zahrnuje.

B. Prostudujte si přiložený text, především kapitolu 2, věnující se praktické aplikaci teorie reálií do výuky.

  • U každé podkapitoly si připravte odpovědi na položené otázky a úkoly k zamyšlení. V přímé výuce pak své odpovědi budete prezentovat a srovnávat s odpověďmi kolegů.
  • Srovnejte vaše dosavadní pojetí reálií s pojetím v prostudované literatuře. V čem se liší, co je společné?

C. Vytvořte interkulturní deník dle pokynů v úkolu a vložte jej do tohoto prostředí.