1.       Kurikulární dokumenty

a)      vzdělávací soustava ČR

b)      dokumenty v ČR (RVP, ŠVP)

c)       povinná dokumentace škol

 

2.       Podpora učitele M

a)      profesní rozvoj učitele M

b)      Jednota českých matematiků a fyziků (JČMF) a Společnost učitelů matematiky (SUMA)

c)       konference, semináře

d)      časopisy

e)      vybrané publikace

 

3.       Výzkumy znalostí M

a)      mezinárodní výzkumy (PISA, TIMSS)

b)      národní výzkumy (Cermat, Scio, Kalibro, ČŠI)

c)       JPZ a nová maturita

 

4.       Kultura mluveného projevu (prezenční studium)

 

5.      Koncipování hodin M

a)     transmise vs. konstruktivizmus a další teorie

b)      organizační formy výuky

c)       styly poznávání a učení

d)      porozumění v matematice

e)      motivace

f)       role učitele M

g)      hodnocení a testování

h)      učebnice a další materiály ve výuce

i)        příprava na výuku

j)        plán hodiny

k)      cíle výuky

l)        management výuky

m)    struktura aktivity

  a další…

 

6.     Jak vybrat vhodnou úlohu - taxonomie cílů

  

7.     Diskuze s hosty  (prezenční studium)

-------------------------

www.rvp.cz (kurikulární dokumenty)

Školní vzdělávací program konkrétní základní a střední školy

Rozcestník pro zdroje pro učitele matematiky: www.suma.jcmf.cz

Časopisy Učitel matematiky a Matematika, fyzika a informatika

Publikace mezinárodních srovnávacích výzkumů pro matematiku (https://www.csicr.cz/Prave-menu/Mezinarodni-setreni/ - PISA, TIMSS)

Národní srovnávací testy (Maturita, přijímací zkoušky: www.cermat.cz)

Naposledy změněno: středa, 3. února 2021, 10.06