Bludiště
Požadavky na absolvování
Naprogramuj bludiště. Bludiště bude mít několik levelů.
- Level 1: Na scéně je namalován zelený čtvereček. Po scéně se pohybuje postava. Postava reaguje na stisk kláves. Jakmile se postava dostane do domečku, řekne jsem doma a level je splněn. Po krátké chvilce se automaticky spustí další level.
- reakce na šipky, krok daným směrem
- postava se dotýká barvy
- změna scény
- Level 2: Na jednom okraji scény je postava, u druhého okraj je domeček. Mezi nimi je postavená zeď (černá čára), která má pouze úzký průchod. Postava musí projít průchodem a nesmí se dotknout černé čáry. Jakmile se čáry dotkne získá trestný bod. V horním rohu scény se zobrazuje počet trestných bodů, za každý dotyk jeden. Level končí, jakmile postava dosáhne domečku, stejně jako v předchozím levelu.
- trestné body (proměnná)
- při každém dotyku je potřeba ucuknout, aby se dotyk ukončil a negenerovaly se nadbytečné trestné body
- Level 3: Podobně jako level 2, ale postava musí projít bludiště bez dotyku černé čáry. Jakmile se dotkne čáry, vrací se na startovní pozici tohoto levelu
- startovní pozice (podprogram)
- Level 4: Některé zdi v bludišti jsou rozžhavené do červena. Pokud se jich postava dotkne, dostane rovnou tři trestné body.
- stejná proměnná, ale přičítám různé číslo v různé situaci
- Level 5: V bludišti se pohybuje příšera. Dotyk příšery je za tři trestné body a vrací postavu na startovní pozici. Pohyb příšery je naprogramován jednoduchou fintou. V bludišti jsou neviditelné postavy-body a příšera "klouže" mezi nimi.
- pohyb klouzej na ...
- když dotýkáš se postavy ...
- Vylepšení pro level 5: Příšeře lze nastavit rychlost pohybu
- proměnná rychlost zobrazená s posuvníkem
- přepočet rychlosti na velikost kroku, nepřímá úměra
- Vymyslete si další levely.
- Konec hry, speciální pozadí s nápisem
- schovat všechny postavy
- na začátku každého levelu je potřeba zkontrolovat, které postavy mají nebo nemají být vidět
- hra může skončit i "uprostřed" a další hra, ale vždy musí jít od začátku
Obměna: Postava nezískává trestné body, ale má na začátku několik životů s ty ztratí, pokud se dotkne čáry nebo ji kousne příšera.
Pokud příšera ztratí všechny body, hra končí. Skryje se pozadí se zdí a objeví se obrázek a nápis Konec hry.
Zadání pro děti Text je možné vytisknout a rozdat. Děti pak mohou pracovat každé svým tempem.
.