Náslech v JazykoFFce, na 16.5.
Požadavky na absolvování
DENÍK Z PEDAGOGICKÉ PRAXE
PRŮBĚŽNÁ PEDAGOGICKÁ PRAXE
NÁSLECHY
Škola: _____________________________________ Vyučující: _____________________________
Třída (vč. úrovně): ___________________________________________________________________
Datum: _______________________ Počet žáků: ___________________________
……………………………………………………………………………………………………………
Čeho si mám všímat?
- 1. Učitele - osoby
- jeho role, řeč (hlasitost, plynulost, spisovnost, modulace hlasu, výraznost), pohyb (stojí, sedí, chodí - pokrytí prostoru)
- jeho chování vůči žákům, jak aktivuje, jak řeší problém, jaký typ otázek klade (připravené, nepřipravené, nahodilé
- jakým způsobem udržuje kázeň
- 2. Učitele - motivátora
- jak motivuje - funkčně, verbálně, situačně, neúčelně
- jakým způsobem udržuje aktivitu žáků
- jak hodnotí: hodnotí žáky, hodnotí hodinu, její průběh - provádí/neprovádí, smysluplný závěr hodiny…
- 3. Učitele - metodika
- zvolené metody a jejich účelnost, používání pomůcek, práce s tabulí
- jakým způsobem se prověřují vědomosti žáků
- 4. Žáka/žáků
- motivace žáků
- komunikace s učitelem, komunikace s ostatními žáky - "centra"
- reakce na způsob výuky
- 5. Průběhu a organizace hodiny
- průběh a náplň hodiny, rozvržení aktivit
- časový průběh, dodržení časového plánu
- organizace podmínek
- závěr hodiny, smysluplnost - vnímají to tak žáci?
OSNOVA PRO ZÁZNAM ČASOVÉHO PLÁNU HODINY
čas probíhající aktivity vlastní poznámky
Komunikace
- Kde se pohybuje učitel, kam chodí při komunikaci?
- Koho vyvolává, kam soustředí pozornost?
- Jak jsou rozesazeni žáci?
- Kteří jsou aktivní, pasívní, hlásí se, unikají, (ne) spolupracují?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Naposledy změněno: pátek, 26. dubna 2019, 12.54