Metoda posuzovacího diagramu asociálního činu žáka (Danuše Heřmanská)

Někdy učitelé prožívají a řeší přímo intrapsychický konflikt, když se např. obávají na jedné
straně možnosti důsledků zanedbání drobných signálů asociality ve vztahu k danému dítěti a
na druhé straně negativního etiketizování takových dětí. Ne vždy se též dovedou orientovat
ve skryté motivaci asociálních činů apod.  
 
Je zde nutný individuální diferencující přístup, správná atribuce příčin chování a správná
volba postupů a opatření.
 
Metoda posuzovacího diagramu asociálního činu žáka je výrazem snahy poskytnout
učitelům (vychovatelům) metodu či pomůcku, která by jejich rozhodovací analýzu
usnadnila a odborně prohloubila vytyčením a popisem faktorů, které kriminologie a
psychologie považuje za významné při ohodnocování povahy a intenzity deviantního
(rizikového, neukázněného) chování.