4/7 Splněno
Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1
Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 0
Zhodnocení položených otázek, up-take 1
Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 1
Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 0
Využití alespoň 3 klíčových slov 0
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1
Případný komentář hodnotitele: Deniso, děkuji za hezký příklad respektující komunikace. S chlapcem komunikujete vlídně, otázkami ho vhodně navádíte, aby sám našel správné řešení. Necháváte mu přesně tolik prostoru, kolik potřebuje. Daří se Vám udržovat jeho soutředění, reaguje se zaujetím.
Poznámky Vám k Vaší reflexi, která Vám nebude ke SZZ zkouškám stačit. Doplňte prosím reflexi, která bude založená na teorii a použijte odborné termíny. Máte těsně splněno k zápočtu. Ke zkoušce je třeba zapracovat termíny jako nonverbální, participace, popisný a posuzující jazyk, up-take , atd. Ten up-take, ten určitě vytěžte! To se z nahrávky samo nabízí. Materiály jsou v
Moodle. Pokud něco nebude jasné, napište. Pro inspiraci, jak doladit dokument - např. od Petry Steinerové, Adély Barešové, Lucie Čammrové, Šárky Pinkorové. S pozdravem Eliška Glatzová
Téma k SZZ: vztah mezi komunikací a učením, autoritativní a dialogický diskurz, přístupy aplikující efektivní výukovou komunikaci, význam konceptuálního tlaku při učení, učitelovy otázky ve výuce, řízení komunikace učitelem, participace žáků na výukové komunikaci, vztahová rovina ve výukové komunikaci, verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační síť ve třídě; popisný, posuzující jazyk; chyba při učení; interakce s žáky; vztahové a věcné signály v komunikaci; respektující komunikace; komunikace v konfliktu, význam Vygotského teorie pro učení, význam Brunerovy, koncepce lešení pro učení