Hláskování první třída

Re: Hláskování první třída

by Eliška Glatzová -
Number of replies: 0
5/7 Splněno

Nahrávka je dokladem respektující výukové komunikace 1

Argumentované vyjádření se k efektivitě komunikace a respektující komunikaci 1

Zhodnocení položených otázek, up-take 0

Vyjádření se k interakci aktérů komunikace, participaci žáka/žáků 1

Vyjádření se k způsobu řízení komunikace, vztahové rovině v komunikaci, typu použitých komunikačních prostředků, případně i použití popisného a/či posuzujícího jazyka a práci s chybou 1

Využití alespoň 3 klíčových slov : 0

Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, délka nahrávka do 8 min, gramatika, stylistika) 1

Případný komentář hodnotitele: Marie, děkuji za ukázkovou respektující komunikaci. Je vidět, že máte ve třídě navozenou bezpečnou atmosféru důvěry. Působíte sebevědomě a přirozeně. Efektivně pracujete s mimikou, gesty a celkově s nonverbálními projevy. Také mě zaujal začátek hodiny, jak jste žáky nechala, aby se sami naladili na hodinu a začali se soustředit. Podle projevů veselých dětí mě napadlo, jestli to nebude poslední hodina - výborně jste si s touto výzvou poradila!

Komunikace a interakce je objektivně shrnutá a popsaná, nicméně vlastními slovy, bylo by ale ke SZZ třeba použít ještě pár odborných termínů, aby bylo evidentní, že se orientujete i v teoriích a v terminologii.

Co se týče kritéria 3 slov - ke SZZ je třeba zapracovat termíny - u Vás se mi úplně nabízí ještě vytěžit terminologicky neverbální komunikaci - např. posturika, proxemika. Materiály jsou případně v Moodle. Pokud něco nebude jasné, napište. Podívejte se prosím na reflexi např. od Petry Steinerové, Šárky Pinkorové, Kateřiny Hrmové. Prosím, nějaký odborný termín použijte, bude se to hodit, kdybyste si vytáhla tuto otázku.
S pozdravem Eliška Glatzová

Téma k SZZ: vztah mezi komunikací a učením, autoritativní a dialogický diskurz, přístupy aplikující efektivní výukovou komunikaci, význam konceptuálního tlaku při učení, učitelovy otázky ve výuce, řízení komunikace učitelem, participace žáků na výukové komunikaci, vztahová rovina ve výukové komunikaci, verbální komunikace; neverbální komunikace; komunikační síť ve třídě; popisný, posuzující jazyk; chyba při učení; interakce s žáky; vztahové a věcné signály v komunikaci; respektující komunikace; komunikace v konfliktu, význam Vygotského teorie pro učení, význam Brunerovy, koncepce lešení pro učení

S pozdravem Eliška Glatzová