ŠKOLNÍ HODNOCENÍ OČIMA MATEK ŽÁKŮ DRUHÉHO STUPNĚ ZÁKLADNÍ ŠKOLY

ŠKOLNÍ HODNOCENÍ OČIMA MATEK ŽÁKŮ DRUHÉHO STUPNĚ ZÁKLADNÍ ŠKOLY

von Kristýna Zabystrzanová -
Number of replies: 3

Dobrý den,


přidávám rešerši z článku ŠKOLNÍ HODNOCENÍ OČIMA MATEK ŽÁKŮ DRUHÉHO STUPNĚ ZÁKLADNÍ ŠKOLY

In reply to Kristýna Zabystrzanová

Re: ŠKOLNÍ HODNOCENÍ OČIMA MATEK ŽÁKŮ DRUHÉHO STUPNĚ ZÁKLADNÍ ŠKOLY

von Kristýna Beznosková -
Milá Kristýno,

děkuji za zajímavé téma, které se věnuje oblasti hodnocení na základních školách. Jsem si jistá, že zde nehraje příliš roli vztah tématu ke druhému stupni. Zcela jistě je tomu identicky také na stupni prvním. Jsem názoru, že hodnocení takové, jaké ho většina z nás zná, je v mnoha směrech nedostatečné a je příčinou právě těch "problémů", kdy si matky (obecně rodiče) děti rády srovnávají mezi sebou, za výsledky svých dětí se stydí a často hledají "vinu" jinde - u učitele. Zařazení formativního hodnocení by jistě vneslo do školství více pohody a především motivace.

Děkuji za zajímavé čtení.

Všechna zadaná kritéria jsou splněna - Stáří článku, jeho odbornost, formulace cíle a výzkumné otázky, metoda výzkumu, odkaz na zdroj i hlavní nález je jasně formulován, rozsah práce je také v pořádku. 
In reply to Kristýna Zabystrzanová

Re: ŠKOLNÍ HODNOCENÍ OČIMA MATEK ŽÁKŮ DRUHÉHO STUPNĚ ZÁKLADNÍ ŠKOLY

von Jana Stará -
Úkol i dvě ZV v pořádku (I když ZV mohly být konkrétnější). Celkem 5 bodů. Jana Stará
In reply to Kristýna Zabystrzanová

Re: ŠKOLNÍ HODNOCENÍ OČIMA MATEK ŽÁKŮ DRUHÉHO STUPNĚ ZÁKLADNÍ ŠKOLY

von Kristýna Kohoutová -
Milá Kristýno,
děkuji za zajímavé téma.
Tebou vybraný článek pochází z vědeckého časopisu Studia paedagogica a je odborným článkem z roku 2014, takže i bod o stáří maximálně 10 let jsi splnila. Tvá rešerše je v rozsahu zhruba 2200 znaků, což je také v pořádku. Odpovídáš na všechny zadané otázky a to tak, že srozumitelně a čtivě. Citace je také v pořádku.
Děkuji ti za tvůj příspěvek a článek. Hodnocení je na 2., ale i na 1. stupni dost ošemetné téma, řekla bych, že systém, který používáme je až nedostatečný a dává tak prostor k debatám hlavně mezi nespokojenými rodiči. To ale bohužel asi vždy bylo a vždy bude. Naším úkolem je děti vést k tomu, aby o studium a vzdělávání se měly zájem a měli bychom je samozřejmě hodnotit spravedlivě.
Ať se daří,
Kristýna