Obecná didaktika a školní pedagogika

Obecná didaktika a školní pedagogika

autor Markéta Navrkalová -
Počet odpovědí: 0

Reflexe odborného článku - J. Hattie - ve svých publikacích zpracoval  indikátory různých výukových metod. Po přečtení mě zaujalo, že je kladen důraz na sebehodnocení žáků, které velkou měrou ovlivňuje žáka samotného, ale též přispívá k zamyšlení se ze strany vyučujících, jak k žákům přistupovat a jak je motivovat k dosažení určitých cílů a vést žáky k přemýšlení o svých cílech. Jaké zařadit výukové metody, aby byly slučitelné se schopností žáků pochopit  problematiku  daného problému ( učební látky). V současné době, kdy se žáci vrátili zpět do školních lavic, kdy opustili virtuální prostředí online výuky. Kdy se opět učí pracovat a fungovat v reálném učebním prostředí , je pozice učitele a jeho postupy, jeho výukové metody a v neposlední řadě přístup k žákovi ( jeho individualitě) velice důležitý. Pro žáka je důležité, aby učitel používal zpětnou vazbu během výuky, kdy zapojí i ty žáky, kteří patří mezi " slabší články třídy" zapojil je do diskuse v rámci třídy, pomocí zadaných příkladů z reálného života učil žáky najít ty nejvhodnější příklady, které si dovedou představit a mohou s nimi pracovat. Učitel. který nedokáže rozeznat funkční postupy od nefunkčních postupů si nezíská důvěru ze strany žáků.

Hattie a jeho Piagetian program, který je v souladu s teorií kognitivního vývoje dle J. Piageta, kdy výukové metody jsou nastaveny tak, aby akceptovaly schopnost pochopit daný problém. Využívají konstruktivní výukové metody, které jsou přiměřeny věku a schopnostem žáka. V době inkluze, kdy se mezi "normální" žáky řadí i žáci, kteří mají nějaké vzdělávací problémy. Ti kteří mají vytvořený IVP, ale musí mít pocit, že nejsou odlišní a plnohodnotně se zařazují a jejich výsledky je motivují k dosažení k určitým cílům nejen studijním ,ale i osobním. 

Markéta Navrkalová ( OKNZ1P001A)

284 slov