Česko-anglická Začít spolu

Česko-anglická Začít spolu

par Tereza Těšitelová,
Nombre de réponses : 0

Jaký byl celkový režim dne:

7:30-8:30 příchod dětí do MŠ, volná hra
8:30-9:45 ranní kroužek, centra aktivit, hodnotící kruh
9:45-12:00 dopolední svačinka, pobyt venku
12:00-13:00 oběd, příprava na spánek
13:00-14:30 polední klid, pohybové činnosti, předškolní příprava
14:30-15:00 odpolední svačina
15:00-17:30 kroužky, volná hra

Jakou formou byly zařazovány/vedeny organizované PA:

Během praxe v bilingvní školce s prvky Začít spolu jsem neviděla úplně řízené pohybové aktivity, jen v rámci ranního kroužku – u písniček a básniček. Poté mají v odpoledních hodinách půlhodinku v tělocvičně, kam se chodí po skupinkách – a tam jsem viděla několik opičích drah.

Jak byla organizována spontánní pohybová činnost:

Pohybové činnosti byly samozřejmě přítomné při vycházce ven, např. na otevřeném prostranství v parku se děti samy rozhodly pro „cukr, káva, limonáda“. Když byly na zahradě, hitem byly závody na odrážedlech.

Jaké pomůcky (nářadí, náčiní) byly využívány a jakým způsobem:

Během ranního kroužku se nevyužívalo nic, v malé tělocvičně bylo pomůcek omezeně – já jsem je viděla používat obruče, molitanové kostky, míčky, žebřiny. Na zahradě měly děti odrážedla a prolézačky.  

Snaha o posouzení úrovně dovedností vzhledem ke stejně starým dětem ze státní MŠ (umí chytat, házet, skákat po jedné noze, znají hry s pravidly a hrají je atd.):

Bohužel si myslím, že tu pohybu bylo ve srovnání se státními školkami málo. Pro porovnání úrovně dovedností nemám dostatečné množství zkušeností s tím, jaký repertoár mají učitelé pro pohybové chvilky v tělocvičně, ale z toho, co jsem viděla, bych neřekla, že mají děti někde větší problémy nebo naopak jsou v něčem významně lepší. Řekla bych ale, že znají méně pohybových her, než znají děti ve státních školkách. Učitelé se na rozvoj konkrétních pohybových dovedností nezaměřovali, spíš chtěli, aby se děti bavily.