Školka v zahradě - LMŠ

Školka v zahradě - LMŠ

от Andrea Kameníková -
Количество ответов: 0

Školka v zahradě - LMŠ

-        Heterogenní třída 16 dětí (2,5 až 6,5 let)

Režim dne:
Do 9:00 se děti scházely, následoval komunitní kruh, při kterém se opakovala říkadla a básničky s pohybem (rituály jako „Pozdravíme zem“ – básnička s pohybem), tematicky: Jak jezdí Martin na koni – proběhnout se okolo jako kůň, přeskočit překážky (reálně se těmto aktivitám věnovalo cca 6 dětí z 16, ostatní pozorují, věnují se něčemu jinému).
Následovala procházka – dojít na místo, nasvačit se a volná hra (ořezávání klacků, sbírání a napichování listů, námětové hry, houpání v zavěšených sítích, lezení po stromech apod.
Při cestě zpět do školky se opakují další básničky a „Zamyká se les“ (odříká se básnička a odvážné děti seběhnou stráň, ostatní sejdou po pěšině)
Po oběde následuje odpočinek – četba knížek a poté řízená činnost (grafomotorika, vv, konstruktivní hry – ale pouze kdo chce)
Za celý týden jsem nevypozorovala žádnou řízenou tělovýchovnou chvilku nebo činnost jako takovou. POHYB=POBYT VENKU A VYCHÁZKA.

Volná hra
Jelikož v lesní školce převažuje volná hra, chyběla mi v přístupu učitelky (aspoň trochu) důslednost: Například na dodržování pravidel hry (H-P hra: Myšičko, myš – děti se naháněly po lese a běhaly skrz kruh bez ohledu na role. Paní učitelka to okomentovala, že oni to tak chtějí a mají volnou hru.) Bohužel mi přišlo, že děti neumí respektovat pravidla i během celého dne (Na vycházku jsme šli na náměstí – děti nechodí ve dvojicích, ale za ruce, jak chtějí. Přišlo mi velmi obtížné jít s nimi po chodníku. Když paní učitelka řekla, že „první skupinka“ zastaví u brány do parku, děti vešly, neuposlechly, rozutekly se do celého parku a paní učitelka opět komentovala volnou hrou.

Pomůcky, nářadí a náčiní – všechno z přírodních materiálů (velmi časté klacky, pařezy a lana)

Úroveň dovedností – Děti zvládají dovednosti, které dělají opakovaně (ořezávat nožem klacky, běhat/šplhat do strání, šplhat po stromech), ale takové ty běžné dovednosti, jako házet, chytat, respektovat pravidla, skákat, reagovat na signál apod.  spíše neovládají, protože to ve školce nejspíš vůbec nedělají.