Waldorfský dětský klub Janíček

Waldorfský dětský klub Janíček

autor Hana Hajduchová -
Počet odpovědí: 0

Celý týden vrcholily přípravy na svatého Martina a to byl hlavní důvod toho, proč týden probíhal v jiném režimu a některé aktivity jsem tak nemohla vidět - například eurytmii. 


Celkový režim dne

7:30 - 8:30 volná hra
8:30 kroužek
8:45 činnost
9:15 svačina
9:30 - 11:45 pobyt venku
12:00 oběd
12:30 pohádka
12:45 - 13:00 vyzvedávání dětí (spánek pro mladší, činnosti pro předškoláky)
14:30 svačina
14:45 - 15:00 vyzvedávání dětí
15:15 pobyt venku (vyzvedávání na hřišti)
16:30 návrat do školky

Zařazovány/vedeny organizované PA
Co jsem zažila:
- pohyb součástí básniček, říkadel, písniček
- lesní středy (celé dopoledne venku, turistika)
Co jsem nezažila:
- eurytmie
- cirkus = nácvik žonglování atd. (Jedna z učitelek má kurzy nového cirkusu a dělá Bothmerovou gymnastiku, přejíždí učit tělocvik do zdejší waldorfské ZŠ a vede kroužky nového cirkusu)

Organizace spontánní pohybové činnosti
žádná organizace
Venku vymezený prostor pohybu, který byl dostatečně velký pro pohyb dětí.

Pomůcky (nářadí, náčiní) které byly využívány a jakým způsobem
Lano - děti se chtěly přetahovat
Při volné hře - děti mají ve třídě svojí dřevěnou prolézačku, dřevěné prolézačky na blízkém hřišti kam často chodí (žebříky, řetězy..), kameny, klacky

Snaha o posouzení úrovně dovedností vzhledem ke stejně starým dětem ze státní MŠ (umí chytat, házet, skákat po jedné noze..., znají hry s pravidly a hrají je... atd., atd.)
Dle mého názoru děti zvládají různé dovednosti na úrovni svého věku. Bohužel jsem ale neměla možnost všechny děti vidět skákat po jedné noze či chytat. Za mé přítomnosti nebyla žádná řízená hra s pravidly.