Javorka (FMŠ Sluníčko pod střechou)

Javorka (FMŠ Sluníčko pod střechou)

von Kateřina Kolrosová -
Number of replies: 0

POPIS POHYBOVÉHO REŽIMU V ALTERNATIVNÍM PŘEDŠKOLNÍM ZAŘÍZENÍ

TŘÍDA JAVORKA (FMŠ SLUNÍČKO POD STŘECHOU)

- jaký byl celkový režim dne 

8:30-9:00 scházení na školní zahradě, plnění úkolů, volná hra
9:00-9:30 pozdravení, rozcvička, svačina
9:30-11:00 aktivity vztahující se k aktuálnímu tématu (odchod ze školky, řízenné činnosti...)
11:00-11:30 volná hra

- jakou formou byly zařazovány/vedeny organizované PA

 Paní učitelky se s dětmi snaží každé ráno před odchodem ze školky zařazovat rozcvičku a hry na "rozehřátí" (honičky...). Také musí reagovat na počasí. Když je zima, zařazují řízené pohybové činnosti častěji. Obecně jsme hráli různé pohybové hry po svačině (když se dlouho sedělo). Před obědem paní učitelka zařazovala různá relaxační cvičení. 

- jak byla organizována spontánní pohybová činnost

Děti v Javorce  mají po řízenných činnostech prostor na volnou hru. Paní učitelky se snaží do her dětí zasahovat co nejméně. Nejčastěji zůstávají v lese, kde děti společně staví z klacků a dalších dostupných materiálů. Děti jsou podporovány v lezení na stromy. Veškeré aktivity však mají i svá pravidla (lezu jenom tam, odkud dokážu sám slézt...). 

- jaké pomůcky (nářadí, náčiní) byly využívány a jakým způsobem

Při pobytu venku jsou to nejčastěji přírodní překážky (popadané klády...), stromy (slalom, prolézání větvemi...).   Pokud děti zůstvaly na školní zahradě využila paní učitelka podsedáky (na označení místa), molitanová kostka (házení, chytání, označení honiče)

- snaha o posouzení úrovně dovedností vzhledem ke stejně starým dětem ze státní MŠ (umí chytat, házet, skákat po jedné noze..., znají hry s pravidly a hrají je... atd., atd.)

Přijde mi, že se v lesních třídách na konkrétní dovednosti přiliš nezaměřují. Děti mají dostatek pohybu přes den, když musí být venku. Navíc jsou zařazovány pohybové aktivity, aby nikomu nebyla zima. Při mé praxi se paní učitelka na  rozvoj konkrétních pohybových dovedností přímo nezaměřovala. Snaží se však v dětech rozvinout vnitřní motivaci, aby si k různým činnostem našly cestu sami.