Národní zpráva TALIS 2018 - 3. Proměny výuky a výzvy

Re: Národní zpráva TALIS 2018 - 3. Proměny výuky a výzvy

autor Vladimíra Příhodová -
Počet odpovědí: 0
Vážená Blanko,

souhlasím, že učitelé v ČR i SR si budou muset zvyknout na migraci žáků i z jiných kultur. V západních zemích je to běžný jev. Termín MKV je něčím novým, velkou neznámou. Nejraději by dostaly do rukou přesný návod jak MKV učit, jak ji začlenit do osnov. Učitel ale přece nemůže přijít do třídy a říci tak a dnes budeme dělat MKV. Hlavní zbraní a pomocníkem pro učitele při realizaci MKV je přece přirozenost. Přirozenost je to jediné co funguje a co je skutečně potřeba. Každý jedinec má právo na to, aby byl ostatními respektován jako rovnocenný partner, to ovšem znamená, že musí být respektován také jeho původ a na něm závislá hodnotová a kulturní orientace. Jinými slovy řečeno : plně respektovaným občanem jsem až v momentě, kdy jsem respektován také jako černoch, Rom, muslim nebo buddhista. (Václavík, 2001).