etapizace kombinatorického myšlení

etapizace kombinatorického myšlení

autor Anna Kuřík Sukniak -
Počet odpovědí: 1

Pokud by má práce měla být případovou studií zaměřila bych se především na vazbu mezi osobností žáka a řešitelskými strategiemi. Vybrala bych žáka 6. nebo 7. ročníku,  průměrného, co se matematiky týče. Přemýšlím, zda si vybrat jen jednoho žáka, nebo i dva, tři, čtyři. Zda zvolit žáky se stejnou osobností, aby se ukázaly hlavní společné črty, nebo naopak žáky s rozdílnou osobností. Nemám v tom jasno.

Každopádně kritéria, která bych volila pro výběr žáků by byla:

1) test osobnosti na základě teorie typů (možná i prostřednictvím dotazování jejich učitelů a rodičů)

2) diagnostický test matematických znalostí a dovedností

 

 

V odpovědi na Anna Kuřík Sukniak

Re: etapizace kombinatorického myšlení

autor Michaela Kuříková -
Ahoj, myslím, že by bylo zajímavé vybrat více žáků pro více PS, výzkum by mohl přinést zajímavé srovnání. Za mne by mohlo být přínosné pracovat se žáky s rozdílnými osobnostními typy, a třeba i s rozdílnou zkušeností předchozího studia matematiky?

Zajímalo by mne, jak dlouho by jsi žáka/žáky sledovala? Řešil by klasické úlohy ve třídě, nebo speciální "výzkumné" úlohy?

Děkuji;-)