Má disertační práce se nazývá Kognitivní deficity u dětí se zrakovým postižením a jejich včasná diagnostika.
Výzkumné téma je Nástroj k včasné detekci zrakových vad a jejich včasná diagnostika. Cílem je Navrhnout a ověřit spolehlivost a použitelnost nástroje k včasné detekci zrakových vad na úrovni zrakového aparátu pro speciální pedagogy – odhalit děti s indikací k očnímu a ortoptickému vyšetření.
Tedy toto téma využívá smíšený výzkum.
Pokud by tématem bylo - Nástroj k včasné detekci zrakových vad a jeho význam, pak bych mohla využít kvalitativní metodu - případovou studii. To by mohlo navazovat na náš nynější výzkum.
Cílila bych opět na děti s kognitivním deficitem a jejich zrak, provedla bych rozhovory s rodiči, jak nástroj a z něho plynoucí další intervence ovlivnily výkony dítěte.
Také bych udělala rozhovory se speciálními pedagogy dětí a ptala se na jejich názor na efekt nástroje a následné intervence a jejich význam na školní výkon dětí.
Případ: Případy by tedy byly děti s kognitivními deficity, které navštěvují školská poradenská zařízení (ŠPZ) a prošla našim nástrojem v odhalení zrakových vad. Vybrali bychom děti s pozitivním nálezem (diagnostikovanou zrakovou vadou), a jejichž rodiče by byli ochotni se výzkumu zúčastnit.
Kritéria: Dítě s kognitivním deficitem, v péči ŠPZ, testováni naším nástrojem, pozitivní nález a následná léčba.
Zajímaly by nás pokroky dětí po léčbě a názor rodičů a speciálních pedagogů, zda nástroj a následné intervence měly pozitivní dopad v rozvoji dítěte.