Speciálně pedagogická intervence v komplexní péči o duševní zdraví dětí

Speciálně pedagogická intervence v komplexní péči o duševní zdraví dětí

autor Anna Kubíčková -
Počet odpovědí: 0

A narrative review of the literature was conducted to present a synthesis of options for schools. We focused our attention on free to low-cost materials and training possibilities, brevity of assessments and interventions, materials that are already readily available or commonly used, psychometric properties of assessments, racially and economically diverse samples, and the ability to address traumatic stress reactions beyond those of PTSD (https://onlinelibrary.wiley.com/doi/pdf/10.1002/pits.22105?casa_token=Yi_oL0aAa5MAAAAA%3AP67bx6f7hQ2dj9N2eNs5cCdaH2-oVC3h_E5bSg013P-acfAKIs9KSqNDQ9VmGviwxlHrw_x4gFRB2w)

 

Descriptive statistics were used to examine program acceptability, fidelity, and ODR data. Fidelity for tier 2 was evaluated using kappa coefficients. T tests and chi‐squared tests were used to compare data for the two schools. The data analysis strategy focused on assessing whether the three group interventions were effective at decreasing level of diagnostic severity for all disorders combined. We examined the effectiveness of each of the GCBT programs for each targeted disorder (i.e., ODD for CPP, anxiety for FRIENDS, mood difficulties for PASCET), in a previous publication (https://onlinelibrary.wiley.com/doi/pdf/10.1002/pits.22272?casa_token=HBy3smuLAcQAAAAA:P0qPJ3fg4_XdHvEr_UTEQo9_Q94Z333G6wsB0mwkypy_OYmc4bvn9OloUSMl6BwtmjdhkgoOlEwe0w)

 

Článek č. 1 popisuje analýzu literatury a odborných zdrojů, jež chci provést za účelem výběru vhodné metody podpory duševního zdraví dětí ve školách, jež je adaptovatelná na ČR. - rešerší a skrze konzultace jsme vybraly metodu PBIS jež byla v porovnání s dalšími komplexnější, přínosnější a má odstupňovanou podporu na školní úrovni, výběr však bude nutné obhájit.

 

Článek č. 2 popisuje efektivitu implementace adaptovaného modelu PBIS - přesně o to se snažíme nyní. Adaptovaný model implementujeme na škole a zjišťujeme (1) fidelity implementace (2) dopady na chování a vzdělávání žáků - typicky v USA a zahraničí měřeno podle snížení poznámek (ODRs) a zlepšení vzdělávacích výsledků. Bohužel za korony není nic z toho relativní a pokusím se zaměřit na chování žáků (pozorování v hodinách, počet konfliktů, porušení pravidel, pochval ze strany učitele) a psychickou pohodu (prevence duševních obtíží).