Sestra pamětnice

Sestra pamětnice

autor Jana Svobodová -
Počet odpovědí: 0

Sestra pamětnice

 

Autor: Jana Svobodová

 

Mojí sestrou pamětnicí se stala moje prateta Marie Svobodová (rozená Holá, ročník 1947), švagrová mého dědy, která většinu svého profesního života strávila v domově důchodců v Proseči u Pošné. Domov se nachází v prostorách zdejšího zámku.

Tetu si pamatuji jako energickou ženu, která mi dokáže na vše odpovědět, vždy je usměvavá, milá, ochotná komukoliv pomoci a nesmírně pracovitá. Tyto vlastnosti má dodnes.
S manželem bydlí v malé vesnici Zahrádce, v domku, s dnes už malým hospodářstvím. I přes pokročilý věk jsou oba manželé samostatní a soběstační, mají psa a ochočeného kozla, kteří spolu sdílí dvorek. Dodnes chovají králíky, slepice a včely, jejich velkým koníčkem je zahradničení a pěstování ovoce a zeleniny.

 

 

Co tě vedlo k výběru profese sestry?

„Víš, já jsem vždycky chtěla dělat s dětma, odjakživa jo? Odjakživa, já jsem vlastně chtěla na učitelku do mateřský školky. Jenomže, někdo napsal dopis, že maminka chodí každou neděli do kostela, tak mi napsali, že nemůžu dělat s dětma. Tak mi poslali přihlášku do Písku. Byla jsem tam já a Zdena. C. z Pacova, přijely jsme poslední (k přijímacímu řízení pozn. aut.). A oni se mě zeptali, jestli chci dělat všeobecnou, nebo dětskou. Já jsem jim řekla, že je mi to jedno, hlavně abych se tam dostala, abych mohla pracovat. A oni mi řekli, že na všeobecnou je to obsazený, tak půjdete na dětskou. Já povídám, tak je to bezvadný. Tak mi dali rozebrat jednu větu z Českýho jazyka, tak jsem jí rozebrala. A teď přišlo na matiku a zeptali se mě, jak je velký Rudolfovo číslo a já povídám 3,14. To si pamatuju do těďka. A když jsem maturovala Janičko, to bylo to samý – no tak mi rozeberte větu z českýho jazyka, tak jsem jí rozebrala. A to jsme ještě psaly písemky z češtiny a z ruštiny. Tak to bylo jakž takž, že jo. Ale dopadlo to všechno dobře.“

 

V jakém roce jsi maturovala?