Domácí úkol

Formativní hodnocení - zpětná vazba, práce s chybou

Formativní hodnocení - zpětná vazba, práce s chybou

by Matěj Rašovský -
Number of replies: 4

Na své třídě 7.C se pokusím více rozebrat řešené příklady dětí z matematiky. Po každém testu zařadím 1 otázku, aby zhodnotili svůj výkon v testu. Po opravě sjednotím subjektivní a objektivní hodnocení žáka. Dále chci do výuky zařadit opravu již vyřešených příkladů, kde žáci budou hledat chyby. Je důležité, aby uměli na chyby přijít ji zpětně.

In reply to Matěj Rašovský

Re: Formativní hodnocení - zpětná vazba, práce s chybou

by Kateřina Paulíčková -
Moc mě zaujala technika opravy již vyřešených úkolů. Tento postup jsme dělali na gymnáziu a pamatuji si, že nás to velice bavilo v tom, že jsme si připadali na malý okamžik jako učitelé. Při té otázce, kdy budou žáci hodnotit svůj výkon v testu, bych nejdříve vypsala na tabuli věty typu: Nepovedlo se mi.., Myslím, že jsem se zlepšil/a v..., Musím se ještě doučit.. atd. - žáci totiž nejsou na vlastní slovní hodnocení zvyklí a často dochází k tomu, že neumí verbalizovat své úspěchy a neúspěchy. Často padají do výrazů jako: dobrý x špatný, líbí x nelíbí. Ale v této teorii vycházím ze Slavíkova výzkumu, který se zaměřoval zejména na výtvarnou výchovu, takže se to možná v matematice bude lišit :)
In reply to Kateřina Paulíčková

Re: Formativní hodnocení - zpětná vazba, práce s chybou

by Matěj Rašovský -

Moc díky za doporučení! Budu aplikovat! :)

In reply to Matěj Rašovský

Re: Formativní hodnocení - zpětná vazba, práce s chybou

by Marcela Čížková -
Práce s chybou patří mezi má oblíbená hodnocení. Uplatním ho i v praktické výuce a chci se na něj zaměřit v mém akčním plánu.
In reply to Matěj Rašovský

Re: Formativní hodnocení - zpětná vazba, práce s chybou

by Tereza Kopecká -
Mě se líbí nápad pracovat s žákovou sebereflexí. Myslím, že je to důležité pro učitele, jak svůj výkon vlastně vnímá a kde třeba on sám vidí nedostatky. Tímto zájmem by mohlo dojít k lepší motivaci žáka k učení dle mého názoru.